تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 11049
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین درس و پیام بعثت پیامبر اسلام، تربیت نیروهای مومن، پای‌کار، خط اولی، مجاهد، ایثارگر و مصمم برای نصرت اسلام است و این رسالت حوزه‌های علمیه، روحانیت و دانشگاه‌های متعدد کشور است.
تربیت نیروهای ایثارگر برای نصرت اسلام مهمترین درس بعثت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله عباس کعبی روز شنبه در آیین جشن عید مبعث در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: از این منظر باید در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فرهنگ عمومی تحول ایجاد شود.
وی ادامه داد: باید تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی در چارچوب ایمان و عمل صالح صورت بگیرد، همچنین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از فن‌آوری‌های نوین، هنر و رسانه جهت نشر معارف الهی استفاده کند.

وی تاکید بر وحدت، انسجام و برادری اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش برای بازسازی امت اسلامی و تقویت احساس و شور انقلابی هم از جمله دیگر درس‌هایی است که از بعثت می‌توانیم بیاموزیم.
کعبی خاطرنشان کرد: امروز جاهلیت مدرن خطرناک‌تر از جاهلیت صدر اسلام است، چون جاهلیت مدرن و معاصر، پیچیده و برخوردار از علم و فن‌آوری، قدرت تخریبی و ترکیبی برای مسخ هویت انسانی است.
وی با تبیین عناصری که باعث ماندگاری جاهلیت مدرن شده است گفت: الحاد عملی، زیادت طلبی و ظلم و جنایت و مناسبات ظالمانه در مدیریت جهان به مسخ هویت انسانی منجر شده است.
 تربیت نیروهای ایثارگر برای نصرت اسلام مهمترین درس بعثت است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مقابل این عناصر، اسلام راهبرد تقویت ایمان واقعی، عدالت و همچنین مقاومت را ارائه داده است افزود: امروز در اثر فرهنگ غربی پدیده‌ای به نام انسان‌های حیوان صفت ظاهر شده که به حیوان بودن افتخار می‌کنند و به علت دوری از فرهنگ انبیا شاهد مسخ هویت انسانی هستیم و راه‌حل برون رفت از این معضل نیز بازگشت به تعالیم و آموزه‌های انبیا و نشر اسلام ناب در همه جهان است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خاطرنشان کرد: برغم این همه فراز و فرود، توطئه‌ها و مزاحمت‌ها و دست‌اندازی‌ها توسط دشمنان اسلام و انقلاب و این اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و ایران ستیزی، ما به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

وی یادآور شد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جهان به ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، و امروز هم جهان به دو بلوک تقسیم شده و این دستاورد بزرگ اسلام و انقلاب است.
کعبی اضافه کرد: بلوک اول و بلوک مقتدر، ولایت محمد و آل محمد(ص) است، که این بلوک به برکت انقلاب اسلامی در دوران معاصر متولد شد و اکنون به محوریت مقاومت اسلامی در پنج قاره طرفدار دارد.
وی لیبرال دموکراسی به سرکردگی آمریکا، صیونیسم و دنباله‌های آنها در منطقه را دومین بلوک در جهان دانست و گفت: در این چالش و هماوردی تمدنی سه مولفه آینده را شکل می‌دهد، و ما بر اساس درس‌های بعثت می‌توانیم بستر را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنیم.

عضو خبرگان رهبری، رشد علم و فن‌آوری را نخستین مولفه ذکر کرد و بیان داشت: آینده تقابل این ۲ بلوک از لحاظ امنیتی و نظامی نیز دومین مولفه است.
وی با اشاره به تربیت نیروی انسانی به عنوان سومین مولفه یادآور شد: باید به استقبال رشد علم و فن‌آوری برویم و آخرین دستاوردها را کسب کنیم.
وی اظهار کرد: ما از مرحله ایران وابسته از لحاظ نظامی در زمان طاغوت به ایران دارای قدرت دفاعی در دوران دفاع مقدس تبدیل شدیم و بعد از آن با موشک‌ها و پهپادها به اقتدار بازدارنده دفاعی و امنیتی و پس از آن هم به ایران برخوردار از قدرت ضربه متقابل رسیدیم که در حقیقت دوران بزن در رو تمام شده است و اگر بزنند، می‌زنیم.
کعبی افزود: امروز دوران ابرقدرتی آمریکا تمام شد و گسترش مرزهای راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و سطح بین‌الملل، به مثابه کابوسی برای مستکبران تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: دست برتر، دست مقاومت اسلامی است و زوال رژیم صهیونیستی، قابل تحقق است، و اولین برخورد جنگی تمام عیار صهیونیسم و منطقه، مساوی با نابودی اسرائیل است.

وی بیان کرد: میدان جنگ و تقابل تمدنی بین بلوک ولایت پیامبر و اهل بیت با بلوک استکبار، جنگ نرم افزاری و جنگ نرم است و راهکار مقابله آن نیز تولید قدرت نرم و تولید ایمان و عمل صالح می‌باشد.
آیین جشن عید مبعث با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، روحانیان و برخی شخصیت‌های حوزوی در حسینیه امام‌(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
 تربیت نیروهای ایثارگر برای نصرت اسلام مهمترین درس بعثت است
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceo78z.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما