تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 11011
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: فعالیت مستمر عوامل و خودروهای خدمات شهری در شب برفی گذشته موجب شد، صبح دوشنبه شهروندان هیچ مشکلی در تردد نداشته باشند.
 مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری با اشاره به بارش برف در شب گذشته که در 5 سال اخیر در قم بی‌سابقه بوده اظهار داشت: مانور سنگین عوامل خدمات شهری و به‌کارگیری خودروها و تجهیزات موجب شد هیچ معبری بسته نشود.  
وی گفت: باوجود بارش 12 ساعته برف در شب گذشته، صبح دوشنبه شهروندان با شهری پاکیزه و روان مواجه بودند چراکه خدمت‌رسانی بی‌وقفه عوامل و خودروهای خدمات شهری شهرداری قم در شب گذشته حتی لحظه‌ای متوقف نشد.  
به گفته معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم و بسیج تمام عوامل انسانی و خدمات شهری در حوزه‌های مختلف موجب شد هیچ‌یک از معابر اصلی شهر نظیر بلوار غدیر، بلوار سردار شهید سلیمانی، بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار آیت‌الله بروجردی(ره)، تقاطع‌های غیرهمسطح، زیرگذرها و روگذرهای شهری و ... مسدود نشود و تردد به‌صورت روان در طول شب و صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.   
وی ادامه داد: شهروندان هیچ مشکلی در تردد در معابر اصلی نداشته و هیچ معبری به‌صورت کامل بسته نشده است.  
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری برای این منظور اظهار داشت: بیش از 300 دستگاه خودروی مکانیزه سبک و سنگین خدمات شهری اعم از برف‌روب‌ها، نمک‌پاش‌ها و ... در شب گذشته در شهر قم فعال بوده و به همراه تمام عوامل انسانی که به‌صورت یکپارچه مدیریت شدند تا شهری ایمن و شاداب در شرایط برفی به شهروندان تقدیم شود.  
اصفهانیان مقدم به مسدود شدن بلوار آیت‌الله بروجردی در مقطعی در شب گذشته اشاره کرد و افزود: این موضوع به دلیل وقوع تصادف رخ‌داده بود که با حضور به‌موقع عوامل خدمات شهری، همکاری پلیس راهور و برف‌روبی مسیر اتوبوس تندرو در حل این مشکل تلاش شد.  
به گفته وی نمک‌پاشی و برف‌روبی در شب گذشته پیش از وقوع یخ‌زدگی در معابر انجام شد تا هیچ‌یک از شهروندان در تردد صبحگاهی دچار مشکل نشوند.  
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: باوجود برف سنگین تمام زباله‌های شهر قم به‌موقع منتقل‌شده و شهر به‌صورت پاکیزه در اختیار شهروندان قرار گرفت.  
وی با اشاره به تماس برخی شهروندان با سامانه 137 شهرداری قم مبنی بر شکستگی شاخه‌های برخی درختان به دلیل برف گرفتگی گفت: درختانی که ایام زمستان سبز هستند مانند درختان برگ سوزنی، با توجه به حجم سنگین برف دچار خم‌شدگی شده‌اند که برف تکانی و ایمن‌سازی درختان در حال انجام است. بقیه درختان که به‌موقع هرس شده‌اند، در این زمینه مشکل‌ساز نیستند.  
به گفته اصفهانیان مقدم، از همان لحظات اولیه بارش برف به پیمانکار ابلاغ‌شده بود که عوامل فضای سبز کار تکاندن برف را در دستور کار خود قرار دهند که این کار نیز در حال انجام است.  
وی در پایان از تعامل خوب شهروندان با عوامل خدمات شهری شهرداری قم در شرایط برفی تقدیر کرد.

خبرنگار حسن محمدی مطلع

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdfz0f.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما