تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 10334
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از پیشرفت 95 درصدی پروژه خط دوم پردازش پسماند سایت البرز خبر داد.

به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در بازدید از پروژه‌های قابل‌افتتاح حوزه مدیریت پسماند اظهار داشت: مراحل اجرایی دومین خط پردازش پسماند در اسفندماه سال ۱۳۹۹ با هدف به صفر رساندن دفن مستقیم پسماندهای شهری آغازشده است.
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۹۵ درصدی دارد، ابراز کرد: ساخت کلیه قسمت‌های خط اعم از نوارهای نقاله، سرندها، مگنت‌ها، سکوهای جداسازی و اتاق تفکیک، تابلوهای برق و اتاق فرمان انجام و در محل پروژه نصب‌شده است .
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: کارخانه خطوط پردازش و تفکیک ۶۰۰ تنی پسماندهای شهری قم در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با اشتغال ۶۰ نفر در مجتمع پردازش و صنایع تبدیلی البرز فعال است .
وی با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از این پروژه درصد بالایی از مواد بازیافتی از پسماندهای شهری جداسازی می‌شود و مواد ارگانیک موجود در پسماند پس از جداسازی برای تولید کود کمپوست استفاده می‌گردد عنوان کرد: این مهم موجب کاهش تولید شیرابه و تولید گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی می‌گردد .
اصفهانیان مقدم آخرین وضعیت پروژه مرکز تولید گرانول از نایلون‌ها بازیافتی جداسازی شده از روی خط پردازش را موردتوجه قرار داد و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکتی سازمان در سال ۱۴۰۰ ایجاد گردید و در سال جاری به بهره‌برداری رسید.
  https://qomefori.ir/vdcayen6.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما