تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 11006
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: طرح احسان ماندگار باهدف باز استفاده از وسایل خانگی و ترویج فرهنگ بازیافت و کمک به مددجویان از سوی شهرداری قم و با مشارکت اداره کل بهزیستی استان اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اعلام این خبر افزود : این طرح که با نام “هبه” نیز معرفی می‌شود با مشاركت اداره کل بهزيستی استان و به‌منظور جمع‌آوری لوازم مازاد ارزشمند شهروندان و اهدای آن به مددجویان اجرا می‌گردد.
به گفته وی، اجرای طرح احسان ماندگار، رویکرد متفاوتی جهت ارتقای مشارکت شهروندان در طرح‌های اجتماعی است که با توجه به استقبال شهروندان در سنوات گذشته برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: جلوگیری از انباشت غیرضروری اجناس بلااستفاده، افزایش فضای مفید منازل، اشاعه فرهنگ بازیافت و ... از دیگر اهداف اجرای این طرح است .
وی خاطرنشان کرد: کالاهایی مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی، اجاق‌گاز، تلویزیون، فرش، جاروبرقی و سایر لوازم‌خانگی ازجمله اقلامی هستند که از سوی نیازمندان درخواست و مطالبه بیشتری دارد و مردم نوع‌دوست قم می‌توانند لوازم‌خانگی مازاد ارزشمند خود را در این طرح به نیازمندان برسانند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان چگونگی اجرای طرح هبه خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 137 شهرداری قم پل ارتباطی این سازمان و مردم است و شهروندان می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و آدرس دقیق خود را اعلام کنند و در مرحله بعد منتظر مراجعه کارشناس ارزیاب و خودروی جمع‌آوری اقلام اهدایی باشند.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم فقط اقلامی که قابلیت استفاده داشته باشند تحویل گرفته می‌شود و لباس مستعمل و ظروفی که قابلیت استفاده مجدد نداشته باشد به دلیل رعایت نکات بهداشتی جمع‌آوری نخواهد شد.
میرابراهیمی تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، ناوگانی با آرم و علائم سازمان و همچنین پرسنلی با لباس فرم به درب منزل یا محل کار تماس‌گیرندگان مراجعه کرده و پس از تحویل گرفتن اجناس نسبت به پر کردن فرم و ارائه یک برگ از آن به اهداکننده اقدام خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در مورد فرآیند توزیع کالاها گفت: پس از جمع‌آوری، اجناس به  محل نگهداری اداره کل بهزیستی استان تحویل داده‌شده و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، ظرف مدت کوتاه به نیازمندان واقعی اهدا می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch-vnz.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما