تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 10420
شهردار قم فرارسیدن شب یلدا را به شهروندان قمی و خانواده شهرداری قم تبریک گفت.
پیام تبریک شهردار قم به مناسبت شب یلدا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد به مناسبت شب یلدا به این شرح است:
 
یلدا آئینی یادگار از روزگاران کهن ایران عزیز است، آئینی که هدف آن ایجاد زمینه و بهانه‌ای برای برقراری ارتباط است، ارتباطی اثرگذار بین اعضای یک جامعه، از خانواده تا جمع‌های دوستانه، امری که اسلام نیز بر آن سفارش ویژه دارد: وَالَّذِینَ یَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَیَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَیَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ (رعد-۲۱)
این با هم بودن و در کنار هم بودن در طولانی‌ترین شب سال و انجام رسوم گوناگون این شب همچون تفأل به دیوان حافظ که معدنی است از معرفت و آگاهی، راه و راهکاری است برای غلبه بر فرهنگ بیگانه فرد محور که بر زندگی بشر در جهان امروز سایه انداخته و حتی با ورود فناوری به شئون ارتباطی زندگی، هرروز شاهد گسترش تنهایی افراد در جامعه‌های انسانی هستیم.
تقارن شب یلدا با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز فرصتی است برای شناخت سجایای اخلاقی و سیره‌ی زندگی این بانوی دوعالم به‌ویژه در شئون زندگی و تربیتی خانواده و چراغ راهی خواهد بود برای خانواده‌ها.
امیدوارم تمامی هم‌میهنانم در این شب عزیز بادلی خوش در کانون گرم خانواده آغاز فصلی دیگر از سال را به نظاره بنشینند و برکت و شادی همواره زینت جمع آنان باشد.
برای همکارانم در مجموعه بزرگ شهرداری قم و خانواده های دوست داشتنی آنها و نیز عموم شهروندان عزیز قم صمیمیت و مهر و معنویت آرزو دارم. چقدر زیباست بالاترین خواسته و دعایمان در این شب این باشد: اللهم عجل لولیک الفرج
 
 
https://qomefori.ir/vdcgzt9q.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما