تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : 12771
شهردار قم با صدور پیامی اهانت عده‌ای وابسته به لابی‌های صهیونیستی به قرآن کریم را محکوم کرد.
شهردار قم اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با صدور پیامی اهانت عده‌ای وابسته به لابی‌های صهیونیستی به قرآن کریم در سوئد را محکوم و از این موضوع به عنوان فرصتی برای بازخوانی معارف قرآن کریم در مجالس عزا یاد کرد.
متن پیام شهردار قم به این شرح است:
سرّ قرآن در آن است که خداوند نورى را که خود برافروخت، روشن نگه خواهد داشت و حق را احیا خواهد کرد و باطل را خواهد میراند، گرچه کافران و مجرمان نپسندند؛ ... یُرِیدُ اللّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقَّ بِکَلِماتِهِ وَ یَقْطَعَ دابِرَ الْکافِرِینَ لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ خدا میخواست که صدق سخنان حق را ثابت گرداند و از بیخ و بن، ریشه کافران را برکند تا حق (دین اسلام) را محقق و پایدار کند و باطل را محو و نابود گرداند؛ هر چند بدکاران را خوش نیاید. (سوره انفال آیات 7و8)
دشمنی با کتاب خدا، امری جدید نیست و از زمانى که قرآن کریم بر پیامبر گرامى اسلام صلی‌الله علیه و‏آله نازل‌شده است، مخالفت با این کتاب آسمانى هم توسط دشمنان آغاز شد. امری که حتی در خود قرآن کریم نیز پیش‌بینی‌شده و بارها مخالفانش را به ناتوانى از آوردن مثل قرآن و حتى سوره‏اى یا آیه‏اى مثل قرآن محکوم کرده است.
عداوت و نادانی عده‌ای در اهانت به ساحت قرآن کریم در سایه حمایت و سکوت دُوَل سکولار و حاکمان مستبد و مستکبر آن، نشانه‌ای است از اسلام‌ستیزی و تلاشی مذبوحانه برای جلوگیری از اشاعه و گسترش فرهنگ و دین اسلام در میان مردمی که خسته از زرق‌وبرق دنیای مادی، آزادگی را در آموزه‌های اسلام ناب محمدی یافته و به سمت آن گرایش پیداکرده‌اند.
ضمن محکومیت این اقدام پلید و عاجزانه در برابر عظمت قرآن کریم، از درگاه حضرت حق، طلب فهم و قدرت تدبر در آیات این معجزه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم را مسئلت دارم.
تلاقی این اقدام سخیف و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان که انسی مثال‌زدنی با قرآن کریم داشته‌اند و در بزنگاه‌های تاریخی و نقل مقاتل بدان اشاره‌ها شده است فرصتی برای تبیین پیوند ناگسستنی قرآن و عترت؛ دو ثقل گرانبهای نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در هیئات مذهبی و مجالس بصیرتافزایی حسینی ایجاد خواهد کرد و مکر دشمنان قسم خورده اسلام عزیز و کلام الهی را به فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و انس بیشتر با حبل الله المتین بدل خواهد نمود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchzqnz.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما