تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 10361
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیگیری برای تخصیص اراضی هزار هکتاری کوپان بین بلوار آیت الله بروجردی و بوستان زائر و محدوده 570 هکتاری پردیسان برای توسعه فضای سبز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت تملکات برای توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: مدت‌هاست که پیگیر تملکات دولتی برای توسعه فضای سبز در سطح شهر هستیم که در این راستا یک عرصه هزار هکتاری به نام کوپان بین بلوار آیت الله بروجردی و بوستان زائر و محدوده ۵۷۰ هکتاری پردیسان از سال ۹۷ در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه برای این پروژه طرح مصوب آماده سازی شده که در شورای شهر نیز تصویب شده است خاطرنشان کرد: این عرصه می‌تواند بخش زیادی از شهر را پوشش دهد و اصلاحات نیز انجام و طرح توجیهی نیز آماده سازی شده و قرار است تا اواخر سال در کمیته تخصصی امور زیربنایی راه و شهرسازی این طرح توجیهی ارائه شده و پس از تأیید به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در صورتی که این طرح در شورای برنامه ریزی تصویب شود، قرارداد واگذاری و تخصیص آن به شهرداری امضا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عرصه‌ای به وسعت حدود ۱۵۰ هکتار در این محدوده کاشته شده است گفت: این عرصه هم در راستای توسعه کمربند سبز شهری مهم بوده و هم از نظر تفرجگاهی اهمیت ویژه دارد.
جوادیان تصریح کرد: در محدوده جاده قدیم قم-تهران، بین اتوبان و جاده قدیم، در محدوده تپه‌های صفاشهر و بوستان ولایت نیز پیگیر هستیم تا تخصیص برای کاشت و توسعه فضای سبز صورت گیرد.
  https://qomefori.ir/vdca6en6.49nwi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما