تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 10531
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز عملیات بهسازی فضای سبز بلوار شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به آغاز عملیات بهسازی فضای سبز بلوار شهید سلیمانی اظهار کرد: بلوار شهید سلیمانی یکی از مهم‌ترین محورهای عبور و مرور شهری در شهر قم محسوب شده و شاید اصلی‌ترین محوری است که زائرین برای دسترسی به حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (ع) از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل منظر شهری این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر اینکه در اکوسیستم شهری اهمیت دارد در حوزه زیبایی شهری نیز دارای اهمیت خاصی است.
وی با بیان اینکه به‌صورت مستمر کنترل و نگهداری فضای سبز این مجموعه در دستور کار است خاطرنشان کرد: به همین خاطر نیاز است به‌صورت دوره‌ای این مجموعه مورد بهسازی قرار گیرد تا عرصه‌ای در خور شأن مردم عزیزمان را داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه محور بلوار شهید سلیمانی در محدوده مناطق یک، دو، سه، چهار و هفت قرار دارد تصریح کرد: به همین خاطر برای بهسازی و بهبود شرایط فضای سبز این بلوار نیاز به هماهنگی با این مناطق وجود دارد و در این راستا جلساتی با کارشناسان این مناطق برگزارشده و بازدیدهایی از عرصه صورت گرفته و هماهنگی و طراحی‌های لازم برای مجموعه انجام‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پس از بازدیدها عملیات وارد فاز اجرایی شده است؛ در این محور محدودیت‌های مختلفی داریم که از آن جمله بستر رودخانه بوده که باید از کاشت گونه‌های درختی پرهیز شود و علاوه بر این تلاش داریم حداقل کاشت چمن صورت گیرد تا نیاز آبی مجموعه نیز کنترل شود.
جوادیان افزود: شرایط اقلیمی قم موجب شده که در انتخاب گونه‌های پوششی برای مجموعه نیز محدودیت زیادی ایجاد شود و با لحاظ تمام این موارد در اجرا و نگهداری مجموعه تلاش داریم فضای سبز خوب و زیبایی داشته باشیم.
  https://qomefori.ir/vdcjviev.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما