تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : 6880
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه قانون هوای پاک در بین دستگاه‌های متولی مغفول مانده است، گفت: راه و شهرسازی، سازمان منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری، وزارت نیرو وغیره در عمل همکاری خاصی در اجرای قانون هوای پاک ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  پیمان بضاعتی پور روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: سرانه فضای سبز آن فضای سبزی است که در حریم شهری و به صورت مجهز در اختیار شهروندان باشد و از این نظر کاشت درخت در کوه و جنگل را نباید در افزایش سرانه‌های سبز شهری محاسبه کنیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک بیان داشت: هم اکنون فقط ۵ لیتر پساب رایگان به فضای سبز شهری تحویل داده می‌شود در حالی که طبق قانون باید ۱۰ لیتر در اختیار فضای سبز قرار داده شود.

بضاعتی پور گفت: راه و شهرسازی نیز به هیچ وجه در اختیار قرار دادن عرصه و زمین برای توسعه فضای سبز و اجرای قانون هوای پاک همکاری نمی‌کند.

وی با انتقاد از ورود غیرتخصصی دستگاه‌های دیگر در توسعه فضای سبز شهری، گفت: ۳۸۹ هزار هکتار از درختان کشور طی سالهای اخیر توسط جنگل‌ها و مراتع کشور نابوده شده و ورود این سازمان به توسعه فضای سبز هیچ خروجی خاصی به دنبال نخواهد داشت.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: توسعه و نگهداری فضای سبز صرفاً و منحصراً توسط انجمن‌های مردمی و مشارکت عمومی ممکن است و ورود دستگاه‌های دولتی هیچ کمکی به توسعه فضای سبز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سوخت مازوت و تولید انبوه مونواکسید کربن اقدامات مربوط به توسعه فضای سبز را بی اثر کرده است، تاکید کرد: دستوالعمل، جلسه، ابلاغ و اموری از این دست مشکلات حوزه فضای سبز شهری را حل نخواهد کرد.

بضاعتی پور یادآور شد: جشنواره‌ها و پویش‌های مربوط به درخت کاری باید صرفاً با رویکرد مردمی برگزار شود، اینکه یکی از مسئولان بیاید درختی بکارد عملاً بی رغبتی شهروندان در کاشت و نگهداشت فضای سبز شهری می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار داشت: موضوعات مربوط به فضای سبز شهری باید به سمتی حرکت کند که دغدغه مردم است نه رضایت صرف مدیران و مسئولان استانی.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.j092yt0jza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما