تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : 6881
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز شهری و جنگلی با گونه‌های سازگار، گفت: کاشت گونه‌های مقاوم به شوری و کم آبی در اولویت توسعه فضای سبز به ویژه در شهرهای کویری باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  سید رشید شجاعی نژاد روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: تأمین نهال ذیل قانون هوای پاک توسط منابع طبیعی یکی از مشکلات سازمان پارکها و فضای سبز شهری است که باید مقاوم به شوری و کم آبی باشد.

شجاعی نژاد ابراز داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری طی سال جاری ۵ میلیارد تومان نهال برای توسعه فضای سبز شهری اهواز در اختیار شهرداری این شهر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: در استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه تولید نهال و مبارزه با ریزگردها وجود دارد، ۱۰۰ شرکت شاخص تولید نهال در استان خوزستان مشغول کار هستند.

وی ابراز داشت: در قالب پویش” پنجشنبه‌های سبز” هر هفته در یکی از مناطق شهری اهواز پویش درختکاری در حال انجام است و ۱۴۰۰ نهال تا پایان سال جاری در این محلات کاشت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: برای توسعه فضای سبز شهری آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی نیز در تلاش هستیم تا الزام به در نظرگرفتن کاربری فضای سبز در انبوه سازی مسکن مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان باشد.

شجاعی نژاد یادآور شد: برای توسعه فضای سبز شهری، دو قرارداد همکاری با شرکت‌های تولیدکننده گل و گیاه و نهال طی هفته‌های اخیر منعقد شده است.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.v8pbjh8vz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما