تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 6678
سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با وجود اینکه احداث و بهره‌برداری از سازه و عرشه پل‌های عابر پیاده و تقاطع‌های شهری توسط مجموعه مدیریت شهری قم انجام‌گرفته اما درصد درآمد شهرداری از تبلیغات در این عرصه‌ها بسیار اندک است و برای همان درآمد کم نیز مالیات گرفته می‌شود و درآمد آن به جیب دستگاه‌های دیگر می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین شعبان‌زاده در جلسه شورای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، اظهار داشت: با توجه با تحریم‌های چندساله کشور و ممنوعیت ورود برخی اقلام مربوط به رنگ و خط‌کشی معابر، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با ورود به این عرصه موفق به تولید رنگ با ماندگاری، پایداری و استقامت بالا شده است، ولی هنوز در این مسیر در ابتدای مسیر هستیم و امید داریم در آینده در زمینه اقدامات مطلوب‌تری را شاهد باشیم.

به گفته وی، شهرداری قم از تولیدات شرکت‌های داخلی که بتواند استانداردهای شهرداری قم در ماندگاری حداقل سه‌ساله در معابر و خط‌کشی‌های سطح شهر را ضمانت نماید، حمایت می‌کند.
سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه موضوع ثبت‌نام یا عدم ثبت‌نام در مسئله مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از مباحثی بوده که هم‌اکنون سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با آن روبه‌رو است یادآور شد: باید نسبت به تعیین تکلیف آن تصمیم نهایی گرفته شود، چراکه مسئله ارزش‌افزوده از سال ۱۳۸۷ تبدیل به قانون شده است.
شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: مسئله ثبت‌نام در مالیات بر ارزش‌افزوده باید طی جلسه‌ای با حضور شهردار قم نهایی شود تا تصمیم نهایی در این خصوص مشخص گردد.
وی با اشاره به مبحث تخفیفات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به پیمانکاران طرف قرارداد به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجادشده، تصریح کرد: این تخفیفات برای تمام پیمانکاران لحاظ شده است و لیست کامل آن برای لحاظ شدن در بودجه سال آینده به‌خصوص در بخش پارکینگ به شورای شهر ارسال خواهد شد.
سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: مناطق مختلف شهرداری قم ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مجموع بدهی به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دارند که تاکنون حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن تأمین‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان در رابطه با تبلیغات عرشه‌ها و سازه‌های این سازمان در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌شده است، اذعان کرد: تلاش می‌شود این رقم با توجه به هزینه‌های بالای سازمان افزایش یابد.
شعبان زاده عنوان کرد: باوجوداینکه احداث و بهره‌برداری از سازه و عرشه پل‌های عابر پیاده و تقاطع‌های شهری توسط مجموعه مدیریت شهری قم انجام‌گرفته اما درصد درآمد شهرداری از تبلیغات در این عرصه‌ها بسیار اندک است و برای همان درآمد کم نیز مالیات گرفته می‌شود و درآمد آن به جیب دستگاه‌های دیگر می‌رود.
وی با اشاره به نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌های شهری در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در پارکینگ‌های طبقاتی درجه یک هر ساعت پارک خودرو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، در پارکینگ‌های درجه دو روباز غیرمکانیزه در نزدیکی حرم مطهر ۱۵۰۰ تومان به ازای هر ساعت و پارکینگ‌های روباز درجه سوم خارج از هسته مرکزی شهر نیز ۱۲۰۰ تومان در نظر گرفته‌شده است.
انتهای پیام/ش***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.yaqct1aqvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما