تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : 5219
استاندار قم با هشدار نسبت به شرایط کرونا در موج پنجم ، گفت: قم همچنان به‌نقطه اوج این موج بیماری نرسیده و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و نیز همکاری مردم شاهد خروج از آن باشیم.
قم همچنان در مسیر اوج‌گیری کرونا قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بهرام سرمست روز شنبه درپایان جلسه ستاد ملی کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس درآن شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به‌گزارشی از موضوع‌های طرح شده در این جلسه، اظهار داشت: کیفیت برگزاری مراسم مهم اربعین و نیز نحوه بازگشایی مدارس و اماکن آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید از مهم‌ترین مسائل طرح شده در این جلسه بود.

  استاندار قم درادامه با اشاره به‌شرایط استان درموج پنجم شیوع کرونا، اضافه کرد: قم همچنان به‌اوج این موج نرسیده، و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و نیز همکاری بیش از پیش مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد خروج از این موج همه‌گیری کرونا دراستان باشیم.  

سرمست تعداد ابتلای جدید و مرگ و میر ناشی از کرونا دراستان را مورد توجه قرار داد و افزود: تمهیدهای لازم برای پیشگیری و نیز نظارت بر فعالیت‌های اجتماعی درنظر گرفته شده، تا با تمام توان بستر لازم برای کاهش تعداد بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان ایجاد شود.

وی به‌موضوع‌های مطرح شده دراین جلسه اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم اربعین از مصوبه‌های این جلسه بود که مشروط به‌دریافت ۲ دُز واکسن از سوی زائران اعزامی به‌کشور عراق است، که تعداد افراد اعزامی و شرایط پذیرش زائران از سوی کشور عراق نیز پس از بررسی و اعلام طرف عراقی، از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.

 وی ادامه داد: شرایط پذیرش و تعداد افراد اعزامی به‌عراق از سوی طرف عراقی به‌زودی اطلاع رسانی می‌شود.  

سرمست یادآور شد: یکی دیگر از مسائل طرح شده در این جلسه موضوع آغاز سال تحصیلی جدید بود که اصل بر بازگشایی مدارس و اماکن آموزشی است که شرایط و کیفیت حضور یا حضور نداشتن محصلان و دانشجویان پس از طرح درکمیته‌های کارشناسی ذیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و بررسی کارشناسی اطلاع رسانی خواهد شد./

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.zawct1ar3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما