تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 5218
استاندار قم از رسیدن استان به نقطه اوج موج پنجم بیماری کرونا خبر داد و بر پیشگیری از بیماری و انجام نظارت های بیشتر بر فعالیت های اجتماعی تأکید کرد.
 استان قم در نقطه اوج موج پنجم کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بهرام سرمست امروز پس از برگزاری نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ارائه آخرین گزارش ها درباره وضعیت بیماری کرونا در جهان و استان های کشور در نشست امروز اظهار کرد: بر اساس این گزارش ها استان قم در نقطه اوج موج پنجم این بیماری قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد سیر نزولی این بیماری در استان بر مبنای تعداد بستری ها و فوتی ها از هفته های آینده آغاز شود.

استاندار قم همچنین به ضرورت پیشگیری از ابتلا به این بیماری در کنار نظارت های حداکثری بر فعالیت های اجتماعی توجه داد و اظهار کرد: رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، ضامن آغاز شیب نزولی کرونا در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد اذعان کرد: اصل بر این است که این مراسم با حضور عاشقان زیارت عتبات صورت می گیرد، اما این حضور به صورت مشروط خواهد بود.

استاندار قم افزود: شرط این حضور، تزریق دو دُز واکسن کرونا توسط هموطنان در کنار اعلام آمادگی کشور عراق برای پذیرش زائران ایرانی خواهد بود، ضمن آن که ممکن است کشور عراق، محدودیتی برای تعداد زائران ایرانی هم داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته توضیحات بیشتر در این باره در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

سرمست با اشاره به اینکه در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هم در دستور کار بود یادآور شد: در این موضوع نیز، اصل بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از ابتدای مهر ماه خواهد بود، اما شیوه و نحوه این بازگشایی یعنی حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی بودن آن هنوز نهایی نشده است.

استاندار قم ادامه داد: قطعا این بازگشایی ها منوط به تهیه پروتکل ها و تمهید مقدمات و شرایط لازم است تا دانش آموزان و دانشجویان بتوانند در یک شرایط اطمینان بخش، سال تحصیلی را آغاز کنند و خانواده های آنان نیز نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان و استادان همچنان در دستور کار قرار دارد بیان کرد: ممکن است وضعیت حضوری برای برخی مقاطع دانشجویی به ترم دوم سال تحصیلی جدید موکول شود.

سرمست در عین حال تأکید کرد: تعیین تکلیف نهایی درباره نحوه آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان منوط به کار کارشناسی دقیق تر و تهیه پروتکل های لازم است.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.znmt23ni6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما