تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : 4970
نُهمین برنامه طرح "قم در مسیر تحول" با افتتاح و بهره برداری از 3 پروژه بزرگ شهری قم برگزار شد.
۹ گام بزرگ مدیریت شهری با اجرای طرح “قم در مسیر تحول”تحقق یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اجرای ۹ برنامه طرح “قم در مسیر تحول” با برگزاری هفتگی آئین افتتاح، بهره‌برداری و اجرای عملیات بیش از ۷۲ پروژه بزرگ شهری با اعتباری بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال به همت مدیریت شهری قم رقم خورد.

کسب رای اعتماد شهردار قم از اعضای شورای اسلامی شهر و ابقای دکتر سقائیان‌نژاد همزمان با نُهمین برنامه طرح “قم در مسیر تحول”، بیان‌گر عملیاتی شدن وعده‌هایی بود که شهردار قم آن را به خوبی به سرانجام رساند و با افتتاح این پروژه بزرگ شهری، برگ دیگری از کارنامه مدیریت شهری قم ورق خورد.

طرح “قم در مسیر تحول”؛ از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تا نهمین برنامه هفتگی در مردادماه، بیش از ۷۲ پروژه بزرگ شهری با اعتباری بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال عملیاتی شد و این طرح همچنان تا پایان سال در جهت اتمام بسیاری از پروژه‌های شهری قم به قوت خود باقیست و طبق گفته شهردار قم چهارشنبه پایان هر ماه شاهد اجرای آن خواهیم بود.

۷۲ پروژه شهری در این مدت از جمله افتتاح شهربازی غدیر، افتتاح بوستان طراوت، آغاز عملیات عمرانی بوستان کوهسار، آغاز عملیات اجرایی فاز دو بوستان جنگلی رضوان، آغاز به کار مرکز امحاء پسماندهای پزشکی و پروژه‌های زیست محیطی شهرداری قم، افتتاح تله سیژ بوستان علوی و آغاز عملیات بازگشایی و تجهیز شهربازی بوستان فدک عملیاتی شد.

همچنین در طرح “قم در مسیر تحول”؛شاهد همت و تلاش مدیران شهری در آغاز عملیات اجرایی پروژه تفریحی زیپ لاین و پل معلق بوستان کوثر، آغاز بهره برداری از شبکه روشنایی بوستان علوی و غدیر، آغاز بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح سلام در ورودی جعفریه، آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پیاده راه آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره)، افتتاح و بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح و بلوار شهید آیت الله سیدمحمدباقر حکیم در محور فردوسی به عنوان شریان ارتباطی مناطق یک، چهار و پنچ، رونمایی از طرح ساختمان های سازگار با محیط زیست، افتتاح فاز اول بوستان بزرگ حضرت خضر نبی (ع)، افتتاح و بهره برداری مجموعه فرهنگی ورزشی شهیدان جعفری نیا، بازگشایی امتداد بلوار سپهبد شهید سلیمانی بوده‌ایم.

شهردار قم در پایان نُهمین برنامه طرح “قم در مسیر تحول” با ابراز خرسندی از موفقیت در اجرای پروژه‌ها از ادامه اجرای این طرح راهبردی و افتتاح پروژه‌ها تا پایان سال خبرداد و گفت: برای آبادانی و توسعه شهر نیازمند همکاری و مشارکت همگان هستیم.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه همچنان طبق برنامه پروژه‌های شهرداری قم چهارشنبه آخر هرماه افتتاح می‌شود عنوان کرد: از خداوند متعال برای موفقیت در اجرای وظایف خود طلب توفیق دارم تا در آغاز دور جدید مسئولیت بتوانیم به این مسیر ادامه داده و قم را در تراز شهر جهانی نگه‌داریم.

وی تصریح کرد: در این مدت توفیق داشتیم هر هفته تعدادی از پروژه‌های شهری را افتتاح کنیم و امیدواریم بتوانیم با همراهی مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر و مشارکت شهروندان در افتتاح پروژه‌های مختلف ازجمله فاز نخست قطار شهری قم، افتتاح پروژه ساختمان‌های اداری منطقه دو و سه، ادامه تکمیل پارک هزار هکتاری و تکمیل خیابان‌های شهید فهیمی و عمار یاسر و استاد فقیهی، تکمیل سوله‌های ورزشی، پیاده‌روها، جمع‌آوری خطوط متروکه ریلی تا پایان سال موفق باشیم.

شهردار قم همچنین خاطرنشان کرد: افتتاح ساختمان شورای شهر، ورود ۵۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری و بهره‌برداری از خط دوم پسماند و بهره‌برداری از پروژه شهیدان برقعی تا پایان سال نیز از جمله هدف‌گذاری‌هایی است که در جهت تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی گفت:در این ایام علی‌رغم همه مشکلات، پروژه‌ها یکی پس از دیگری در اجرای طرح “قم در مسیر تحول” به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد.

عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص عملیاتی شدن پروژه‌ها در طرح “قم در مسیر تحول” اظهار داشت: با اینکه نوسان قیمت‌ها آزاردهنده بود، بدون وقفه تلاش شد تعطیلی نداشته باشیم و خوشبختانه شاهد حلاوت و شیرینی احداث پروژه هستیم.

وی بیان کرد: بسیاری از این پروژه‌ها تاثیر زیادی در کاهش زمان سفر و کاهش بار ترافیکی در معابر کناری و رونق اقتصادی محلات دارد، همچنین اهداف بالادستی طرح تفصیلی و طرح جامع حمل و نقلی در آن دیده شده است.**

منبع: خبرگزاری موج استان قم

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.zbaurhb9giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما