تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 4931
بوستان بزرگ 42 هکتاری حضرت خضر نبی(ع) در ادامه طرح "قم در مسیر تحول" با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری افتتاح شد.
“قم در مسیر تحول”/بوستان بزرگ خضر نبی(ع) به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مراسم افتتاح بوستان بزرگ حضرت خضر نبی(ع) با حضور استاندار قم، شهردار قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، مدیران استانی و شهری در ادامه اجرای طرح افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری با عنوان “قم در مسیر تحول” برگزار شد.

این بوستان بزرگ در مساحت ۴۲۰ هزار مترمربعی و بااعتباری بالغ‌بر ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال‌های گذشته آغاز و امروز به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

بوستان حضرت خضر نبی(ع) در حدفاصل بلوار شهید آوینی و کوه خضر نبی(ع) با اهداف کلان توسعه فضای سبز تفرجگاهی منطقه، افزایش سرانه فضای سبز منطقه و ایجاد مکانی مفرح برای شهروندان احداث‌شده است.

بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، نصب بیش از ۴۰۰ پایه روشنایی، حدود ۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۶ هزار کامیون خاک‌ریزی، یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب کوددهی و ۱۰۰۰ مترمربع مکعب ماسه‌دهی برای این بوستان انجام‌شده است.

همچنین ۳۷ هزار مترمربع از این بوستان با درخت و درختچه کاشته شده و در راستای حفظ منابع آبی و مصرف بهینه آب، ۱۸۵۰ متر طول لوله‌گذاری آب خام در این بوستان انجام‌شده و تمامی سطح کشت لوله‌گذاری و توسط آبیاری تحت‌فشار تأمین می‌شود.

از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به توپوگرافی ویژه و ابعاد منحصربه‌فرد، ایجاد مسیرهای طولانی و پیوسته پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، امکان اتصال به باغ‌موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و باغ پرندگان، هم‌جواری با کوه خضر نبی(ع) و…. اشاره کرد.

همچنین امکاناتی مانند پارکینگ، سکوهای نشیمن، آب‌نما، نمازخانه، آلاچیق، کمپلکس بازی و ست‌های ورزشی، بوفه تنقلات و سرویس بهداشتی برای این بوستان زیبای شهری در نظر گرفته‌شده است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.pa5ct1a3zbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما