تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : 3311
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تست‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی خودرو به صورت سیستمی و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، به  نقل ازواحد خبر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به اینکه در مراکز فنی تستهای مختلفی، برای صدور معاینه فنی خودرو انجام می شود، اظهار داشت: تمامی تست‌های انجام شده به صورت سیستمی و یکپارچه، براساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای مشخص تحت سامانه سیمفا ( سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) است و متصدیان و عوامل مراکز معاینه فنی دخالتی در نتایج آزمون‌ها ندارند.

به گفته سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، آزمون آلایندگی، بازدید چشمی وضعیت ظاهری خودرو، آزمون کمک فنرها، آزمون سلامت ترمزها و آزمون لغزش جانبی آزمون‌هایی است که هر خودرو تک سوز برای اخذ معاینه فنی باید انجام دهد.

طالبی افزود: اگر خودرو در یکی از این تست ها مردود شود، مالک تا ۱۵ روز فقط می تواند به همان مرکز معاینه فنی مراجعه کند. در واقع آزمون‌ها و حد نصاب‌های لازم برای معاینه فنی در تمامی مراکز مشابه و به صورت یکپارچه انجام می‌شود.

وی در خصوص آزمون تست چشمی وضعیت ظاهری خودرو بیان داشت: در تمامی مراکز، کارشناسان فنی که دارای صلاحیت از اتحادیه‌های مربوطه هستند، حضور دارند و این آزمون توسط و با تایید آنها انجام می‌شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص نظارت این سازمان بر مراکز معاینه فنی نیز گفت: بازدیدهای نامحسوس به صورت هفتگی توسط کارشناسان انجام می شود و شهروندان می‌توانند در صورت وجود مشکل یا انتقال شکایت و پیشنهادات خود با سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری قم تماس بگیرند.

طالبی در خصوص تعیین قیمت معاینه فنی خودرو، افزود: قیمت اخذ معاینه فنی برای خودرو های تک سوز و دوگانه سوز توسط هیات محترم وزیران تصویب و در سامانه سیمفا اطلاع رسانی می‌شود و نرخ‌های مربوط به خدمات تعمیرگاهی در صورت حضور و ارائه خدمات در این مراکز، توسط صنوف و اتحادیه‌های مربوطه تعیین می‌شود که شهروندان در صورت شکایت از نرخ‌های واحد تعمیرگاهی باید به صنف مربوطه مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: خودروهای شخصی که چهار سال و خودروهای عمومی که یک سال از مدل آن می‌گذرد، نیاز دارند تا نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.vetfuqetvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما