تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 14645
مدیرکل‌ امور اتباع و مهاجرین خارجی قم گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ۱۶ موکب مردمی مهاجران پذیرای عزاداران فاطمی در این استان خواهند بود.
۱۶ موکب مردمی مهاجرین در ایام فاطمیه درقم خدمت رسانی می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی اکبر زارعی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن عرض تسلیت به مناسب سالروز شهادت بانوی دوعالم فاطمه زهرا (س) افزود: این موکب‌های مردمی مهاجر از کشورهای پاکستان ، افغانستان ، عراق و ... هستند که پذیرای عزاداران فاطمی خواهند بود.
وی افزود: قم میزبان بالاترین تعداد تشکل‌های فرهنگی ، هیات‌های مذهبی و مواکب مردمی مهاجرین خارجی از ۱۲۰ کشور جهان است و از این رو این استان را میتوان سرآمد حضور موثر و تاثیرگذار فرهنگی اجتماعی مهاجرین درکشور ذکر کرد.
زارعی گفت خوشبختانه درمناسبت‌های ملی و مذهبی مهاجرین خارجی قم حضور موثر و پررنگی داشته‌اند و به نحو شایسته‌ای به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) خدمت رسانی می‌کنند.
حدود ۲۵۰ هزار تبعه خارجی از ۱۳۵ ملیت در استان قم زندگی می‌کنند که این میزان تقریبا "یک پنجم" جمعیت شهری قم می‌باشد و بخش قابل توجهی از این تنوع ملیت به سبب تحصیل آنان در دانشگاه ها و موسسه‌های آموزشی و علمی قم است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjimev.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما