تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 1417
در نشست خبری همایش ملی قرآن کریم و هنر مطرح شد؛

هدف مدرسه اسلامی هنر، تقویت ارتباط و گره های نظری دین و هنر است

حجت الاسلام نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر گفت: هدف مدرسه اسلامی هنر در همایش قرآن کریم و هنر تقویت ارتباط و گره های نظری دین و هنر است.
هدف مدرسه اسلامی هنر، تقویت ارتباط و گره های نظری دین و هنر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر اظهار داشت: تاکنون 28 مقاله دریافت شده که از این تعداد 6 مقاله مورد قبول واقع شده و در همایش مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: 17 مقاله نیز سفارش داده شده بود که در همایش عرضه و مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.
قائمی نیا ابراز داشت: بیش از دو سال برای برگزاری همایش زمان صرف شده است و امروز غربی ها فهمیده اند که برای تعامل با شرق نیازمند رجوع به دین هستند.
وی خاطر نشان کرد: هنر یک حالت بینا رشته ای دارد و نیاز است که یک همفکری در این زمینه به وجود بیاید.
قائمی نیا ابراز داشت: ارتباط مدرسه اسلامی با هنرمندان بسیار خوب و سازنده بوده است و انتظار می رود این روند در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: وظیفه ما تولید علم است و در این زمینه با همه نهادهای علمی و حوزوی همکاری خواهیم داشت.
همچنین حجت الاسلام نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر  نیز در ادامه به تحول دیدگاه مستشرقان و محققان غربی درباره مطالعات اسلامی اشاره کرد و گفت: از نگاه تنگ نظرانه و براساس ذهنیت های غربی در سالیان پیشین، به نگاهی واقع گرایانه تر و مراجعه به متون و محققان اصیل تر تغییر پیدا کرده است.

وی در ادامه، هدف مدرسه اسلامی هنر در همایش قرآن کریم و هنر را "تقویت ارتباط و گره های نظری دین و هنر" معرفی کرد که این بار با تکیه بر مهم ترین منبع اسلامی - قرآن کریم - صورت می گیرد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر در انتها از مرکز توسعه پژوهشهای قرآنی وزارت علوم - بعنوان حامی همایش - و مراکز علمی مانند پایگاه استنادی ISC، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ادیان، جامعة المصطفی، دانشگاه باقرالعلوم و... به عنوان همکاران علمی همایش تشکر و قدردانی کرد.
همایش قرآن کریم و هنر در تاریخ پنجشنبه از ساعت 9 تا 17 و در سالن سینما آیه مدرسه اسلامی هنر برگزار خواهد شد که شماری از اساتید برجسته و هنرمندان صاحب نام در آن به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

https://qomefori.ir/vdce.z8zbjh8ef9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما