تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : 1454
مدیر مدرسه اسلامی هنر گفت: همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم» از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ۹۸ در مجتمع امام خمینی (ره ) برگزار می شود.
 همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم» در قم برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام سید محمدحسین نواب  با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت:  این مرکز در طول سال های گذشته در هنرهای گوناگون ورود کرده و اهداف ذاتی این مرکز در حوزه هنر، بررسی ابعاد نظری و حکمت هنر در اقسام گوناگون آن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به پایش فضای هنر خوشنویسی به عنوان قدیمی‌ترین هنر اسلامی، توجه به مباحث پژوهش این هنر، مهم‌ترین نکته مغفول بوده است. دکتر نواب در ادامه با بیان نحوه ورود مدرسه اسلامی هنر به مقوله خوشنویسی اظهار داشتند که رویکرد این مدرسه در مورد هنر خوشنویسی، کاملا آکادمیک بوده و در همین راستا دعوت از محققان و اساتید این هنر جهت تالیف و تدوین مجموعه‌های تحقیقی در زمینه هنر خوشنویسی در صدر اهداف این مرکز قرار دارد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان این که پژوهش‌های مرتبط با هنر خوشنویسی مورد نظر این مدرسه در سه زمینه است، ابراز داشت: زمینه اول شامل احیای بخشی از میراث خوشنویسی خطوط قرآنی ایران بزرگ خواهد بود که تاکنون به صورت مدوّن به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: زمینه دوم تدوین مجموعه‌های تحلیل و آنالیزی از خطوط قرآنی به منظور سهولت آموزش و انتقال تجارب به نسل‌های آتی است.

حجت الاسلام نواب افزود: سومین زمینه پژوهشی در باب هنر خوشنویسی تدوین مجموعه‌هایی پیرامون حکمت هنر خوشنویسی است تا در نتیجه‌ی آن زمینه ساز نگرشی نو به این هنر قدسی شود.

وی جایگاه فعلی خطوط قرآنی را مرهون انقلاب اسلامی دانسته و بیان داشت: با حمایت بیشتر جمهوری اسلامی از هنر خوشنویسی و خطوط قرآنی، دوران فطرت این خطوط به سر آمد و با عنایت خداوند متعال، اساتید بزرگی ظهور کرده و با تلاش بی وقفه، اکنون نسلی نو از خوشنویسان مطرح در زمینه خطوط قرآنی به بالندگی رسیده‌اند و گام‌هایی چند تا احیای دوباره جایگاه واقعی ایران در زمینه خطوط قرآنی باقی‌ نمانده است و با تلاش و همدلی بیشتر و با حمایت از این نسل نو، می‌توان انتظار روزهای شکوفایی بیشتر را داشت.

وی ادامه داد: برگزاری همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم» با حمایت مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، که از 22 تا 24 فروردین 98 در مجتمع امام خمینی (ره ) به عنوان گام اول فعالیت‌های این مدرسه به شمار می‌رود.

https://qomefori.ir/vdcf.tdyiw6djjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما