تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 1353
مدیر کل گمرگ استان قم با بیان این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت های رهبر انقلاب به موفقیت های عظیمی دست یافته است، گفت: دستاوردهای گمرکی کشور در چهل سال اخیر بی نظیر و تعیین کننده بوده است.
دستاوردهای گمرکی کشور در چهل سال اخیر بی نظیر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمد خلیلی در حاشیه نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: قبل از انقلاب در مراکز استان ها گمرک نداشتیم اما بعد از انقلاب در تمامی مراکز اداره گمرک داریم و در برخی از شهرهای استان های مختلف دفتر گمرکی برای حمایت از صادرکنندگان ایجاد شده است.

مدیر کل گمرگ استان قم افزود: گمرک استان قم از سال 1374 کار خود را شروع کرد و در سال 1377 اداره گمرگ استان قم ایجاد و در نهایت در سال 1378 اداره کل گمرک استان قم تشکیل شد.

وی ادامه داد: تمامی فرآیندها در گمرک استان الکترونیکی است و به صورت شبانه روزی می توانند افراد کالای خود را وارد سامانه گمرک کنند.

خلیلی تاکید کرد: با راه اندازی سامانه جامع گمرکی فرایند ورود و خروج کالا به شدت کاهش پیدا کرده و این مهم فرایند صادرات را نیز راحت تر کرده است.

وی تصریح کرد:زمان ترخیص نیز به شدت کاهش یافته است و علاوه بر این درآمد گمرکی نیز افزایش یافته است که راه اندازی سامانه نیز نقش مهمی در این موضوع داشته است.

خلیلی تصریح کرد: همواره به گمرگ به عنوان یک سازمان مداخله گر نگاه می شود در حالی که گمرک یک مرزبان اقتصادی است و تحت هیچ شرایطی نمی تواند بدون بخش نامه و ابلاغیه کاری را انجام دهد.

وی افزود: بعد از نفت و مالیات، گمرکات بیشترین درآمد زایی را برای کشور دارد که نشان دهنده نقش مهم این سازمان در اقتصادکشور است.

مدیر کل گمرگ استان قم ابراز داشت: تمامی اقلام وارداتی به کشور باید مجوزهای لازم را از نهادهای نظارتی دریافت کنند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مقابله با جرایم سازمان یافته از دیگر برنامه های گمرک است و در مواردی که جرم سازمان یافته ای رخ می دهد این موضوع به اطلاع نهادهای مربوطه می رسد.

خلیلی ادامه داد: از ابتدای امسال 355 میلیاردتومان درآمد داشته ایم که نشان دهنده جایگاه ویژه گمرک در کشور است.

وی ابراز داشت: اتصال راه آهن سراسری به منطقه ویژه سلفچگان نقش ویژه ای در صادرات و واردات خواهد داشت و نقش این بندر خشک را بیش از پیش مهم تر و ویژه تر خواهد کرد.

 

https://qomefori.ir/vdcd.k0f2yt0ssa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما