تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 16220
شهردار قم با بیان اهمیت ساماندهی قبرستان نو گفت: با تصویب شورای بازآفرینی و شورای برنامه‌ریزی استان، ساماندهی این قبرستان آغاز شده است و متأسفانه مباحث و مشکلات این قبرستان در شأن مجاورت حرم کریمه اهل‌بیت(س) نبود.
ساماندهی قبرستان نو قم از مصوبات شوراهای بازآفرینی و برنامه‌ریزی استان است/وضعیت این قبرستان در شأن مجاورت حرم مطهر نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ساماندهی قبرستان نو را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: با تصویب شورای بازآفرینی و شورای برنامه‌ریزی استان، ساماندهی این قبرستان آغاز شده است و متأسفانه مباحث و مشکلات این قبرستان در شأن مجاورت حرم کریمه اهل‌بیت(س) نبود.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 500 میلیارد تومان هزینه تملک مغازه‌های مجاور این قبرستان شده است، ابراز کرد: تنها تعیین تکلیف 7 مغازه از مجموع 132 مغازه باقیمانده است که در حال پیگیری هستیم.
شهردار قم با تأکید بر اینکه ساماندهی قبرستان نو ازجمله 10 پروژه ستاد بازآفرینی است، اذعان کرد: 5 هکتار در مجاورت فضای قدسی حرم مطهر با اجرای طرح ساماندهی قبرستان نو در دسترس شهروندان و زائران خواهد بود.
وی مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای ممنوعیت دفن اموات در سطح شهر را موردتوجه قرار داد و افزود: علیرغم ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهرها در اسناد بالادستی، ولی همچنان شاهد دفن اموات در سطح شهر هستیم که این موضوع باید در سطح استان حل و ابلاغ شود.
سقائیان نژاد، با اشاره به ساماندهی قبرستان وادی‌السلام نیز مطرح کرد: در سال‌های گذشته بودجه‌هایی برای این ساماندهی در نظر گرفته‌شده بود که با عدم همراهی، این بودجه قطع شد و این آمادگی در مدیریت شهری وجود دارد که با تعامل و کسب تکلیف کار ساماندهی این قبرستان را اجرایی کند.
وی شعار سال و اهمیت مشارکت‌های مردمی را موردتوجه قرارداد و گفت: همدلی و وحدت مسئولین سبب تحقق شعار و افزایش مشارکت‌های مردمی می‌شود و مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و کشاندن اختلافات به داخل جامعه تنها سبب نارضایتی مردم می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcawun6.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما