تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : 16219
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه از گذشته تاکنون در 13 آرامستان قم دفن صورت گرفته است، گفت: از زمان ممنوعیت دفن، هزار و 442 قبر معوض جایگزین قبور آرامستان های سطح شهر در آرامستان بهشت معصومه(س) واگذار شده است.
واگذاری 1442 قبر جایگزین برای قبور آرامستان های داخل شهر قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با دکتر سقائیان نژاد، با اشاره به ممنوعیت دفن اموات در داخل شهر اظهار داشت: از سال 85 با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، دفن هرگونه اموات در داخل شهر ممنوع شد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با رأی دیوان این مصوبه تاحدودی ملغی شد، ابراز کرد: طبق قانون، متولی امور دفن اموات سازمان آرامستان ها و مجموعه شهرداری است و این تناقضات بین شهرداری و اوقاف سبب نارضایتی مردمی شده است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه از گذشته تاکنون در 13 آرامستان قم دفن صورت گرفته است، اذعان کرد: از زمان ممنوعیت دفن، هزار و 442 قبر معوض جایگزین قبور آرامستان های سطح شهر در آرامستان بهشت معصومه(س) واگذار شده است.
وی شرایط نامناسب قبرستان نو در حوزه شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: موضوعات ترافیکی، سیما و منظر، امنیتی و .. قبرستان نو سبب اجرای طرح ساماندهی این محیط محصور در مجاورت حرم مطهر شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci3raz.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما