تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : 1110
سرپرست استانداری قم گفت: استان قم در بهره مندی از ظرفیت خیرین مدرسه ساز بسیار فعال بوده و بیش از 47 درصد از مدارس توسط آنان ساخته شده است.
حدود نیمی از مدارس قم توسط خیرین احداث شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،سید محمدرضا هاشمی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قم افزود: سطح باسوادی در استان 89 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر بوده و بیش از 96 درصد از دانش آموزان نیز در داخل شهر قم تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 260 هزار دانش آموز در سال جاری در استان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس با مشکلاتی مواجه بوده ایم که باید برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم.
هاشمی بر ضرورت پیگیری و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درقم تأکید کرد و گفت: برش استانی این طرح باید به درستی سنجیده شده و پس از آن با دقت و با مشارکت همه دستگاههای اجرایی ذیربط اجرایی شود.
وی همچنین تصریح کرد: سرانه های آموزشی درقم در حوزه های مختلف، باید به صورت متوازن و بر مبنای عدالت کامل اجتماعی در سطح استان توزیع شود تا همه دانش آموزان بتوانند با انگیزه به ادامه تحصیل پرداخته و به موفقیت دست یابند.
هاشمی در پایان موضوع توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاههای متولی باید نظارت کامل بر مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی داشته باشند و ظرف مدت یک ماه واحدهای غیرمجوزدار شناسایی و با آنها برخورد شود.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر 6 هزار و 200 کلاس درس فعال در قالب 657 مدرسه در استان وجود دارد و این تعداد شامل 507 مدرسه در شهر و 150مدرسه در روستا می باشد که مدارس شهری پنج هزار و600 کلاس و مدارس روستایی 600 کلاس دارند.
سرانه استانداردهای جدید در سطح کشور 8.39 مترمربع است و قم با 4.32 مترمربع جزو استان هایی می باشد که از سرانه متوسط پایین تر است و رتبه 27 در کشور را داراست.
پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

https://qomefori.ir/vdce.z8zbjh8z79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما