تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 2097
رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم:

قوی بودن بنیان خانواده در کشورمان یک مزیت بزرگ در ایام کرونایی است

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم گفت: قوی بودن بنیان خانواده در کشورمان یک مزیت بزرگ در ایام کرونایی است که موجب شده مقابله با این بیماری در کشورمان نسبت به کشورهای دیگر راحت‌تر انجام شود.
قوی بودن بنیان خانواده در کشورمان یک مزیت بزرگ در ایام کرونایی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید محمدحسین چاوشیان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و ضرورت قرنطینه‌ خانگی اظهار داشت:  علیرغم این‌که کرونا یک ویروس منحوس و تهدید بزرگی برای بشریت است اما درعین‌حال خانواده‌ها توانستند در این ایام این قرنطینه شدن خانگی را به یک فرصت تبدیل کنند و با مهر و عطوفت بیشتری این روزها را سپری کنند.

وی ادامه داد: در این ایام فرصتی به وجود آمده است که زن و شوهر وقت بیشتری را برای خانواده قرار دهند به‌طوری‌که همدلی و وحدت بیشتر اعضای خانواده نیز کاملاً مشهود شده است.

چاوشیان تأکید کرد: درواقع این بیماری موجب شد که همه باهم برای مقابله با این ویروس یکی بشوند و علاوه بر این‌یک فرصتی را ایجاد کرده تا احوالپرسی‌های مجازی را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: معرفت افزایی و دانش‌افزایی در بین اعضای خانواده در دوران قرنطینه افزایش‌یافته که خود این موضوع عاملی است که موجب شده که کانون خانواده گرم‌تر شود.

پژوهشگر مطالعات خانواده در دانشگاه برن سوئیس تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر افزایش مراسم‌های دسته‌جمعی در خانواده‌ها است به‌عنوان‌مثال دعاهای دسته‌جمعی که در خانواده‌ها برگزار می‌شود
خود باعث یک برکت برای خانواده‌ها شد، هرچقدر به این ادعیه پناه ببریم این دعاها ما را از یک سری از آسیب‌ها نگه می‌دارد.

وی ابراز داشت: خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی که پایه‌ای همه نهادهای اجتماعی است و هرچقدر خانواده ما سالم‌تر باشد جامعه‌ای شکوفاتر و متحدتری را خواهیم داشت.

چاوشیان تأکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید هم خطاب به خانواده‌ها در حفظ همدلی و روابط صمیمانه اعضای خانواده تأثیرگذار بوده است و خدا را شکر طبق بیانات رهبر انقلاب ملت ایران در آزمایش کرونا سربلند و عزتمند تر شد و چه‌بسا خانواده‌های ما هم متحدتر صمیمی‌تر و گرم‌تر از گذشته شدند.

https://qomefori.ir/vdcj.he8fuqeyasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما