تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 15839
امام جمعه قم با گرامی‌داشت یوم‌الله دوازدهم فروردین‌ماه و روز جمهوری اسلامی، این روز را روز حاکمیت الهی توصیف کرد و گفت: در دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸، شاهد تابش خورشید حاکمیت الهی بر سرزمین ایران بودیم.
خطیب جمعه قم: خورشید حاکمیت الهی در ۱۲ فروردین بر ایران تابید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم همچنین اظهار داشت: چه نعمتی بالاتر از آن بود که نورهای خدا بر زمین بتابد، حاکمیت خدا بر جهان جلوه کند، این ملت بزرگ ایران بودند که در برابر همه ظلم‌ها سینه سپر کردند و مجاهدانه در مقابل همه قدرت‌های فاسد ایستادند.
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: هیچ چیزی عذر و بهانه نمی‌شود، ما این حاکمیت الهی که بزرگترین نعمت خداست را پشت کنیم، همه باید تلاش کنیم این خط و مسیر استمرار یابد و این نور و پیام در جهان انعکاس پیدا کند.
ملت بزرگ و قهرمان ایران در دوازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ و به فاصله گذشت حدود ۲ ماه از پیروزی شکوهمند انقلاب‌اسلامی، با حضور در پای صندوق‌های رای، با ۹۸ درصد آرا، به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.
خطیب جمعه قم گفت: دشمنان این ملت و انقلاب اسلامی نیز بدانند، امروز هم برغم همه سختی‌های تحریم‌ها، و با همه مشکل‌ها و گرفتاری‌ها، مردم و مسئولان ما پای نظام و آرمان‌ شهیدان ایستاده‌اند، و هرگز نخواهند گذاشت شما به آمال شیطانی‌تان برسید.
وی در ادامه تاکید کرد: ایران پابرجا خواهد ماند، اسلام بر این سرزمین نورافشان خواهد ماند و شما به فضل الهی طعم شکست را خواهید چشید.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری سخنان خطاب به دشمنان نظام‌ اسلامی گفت: جنگ ادراکی و ترکیبی و تلاش‌های پیچیده و مرموز شما دشمنان اسلام و ایران برای فروپاشی ارزش‌های الهی راه به جایی نخواهد بُرد.
امام جمعه قم بیان داشت: شما امروز حجاب و عفاف که نماد دین ما و نشان ارزش‌های الهی ما است را هدف گرفته‌اید، مطمئن باشید زنان قهرمان و مردان فداکار و شجاع ما، این جامعه مومن و پای کار اسلام و انقلاب، از این موانع عبور خواهند کرد.
وی افزود: امروز شما، حجاب و عفاف را به عنوان نماد ارزش‌های دینی و پرچم ارزش‌های الهی هدف گرفتید، حتما آن اقلیت هم بیدار خواهند شد، و فضای نورای امر به معروف و نهی از منکر بر این مشکلات فائق خواهد آمد.
خطیب جمعه قم یادآور شد: جنگ ترکیبی، جنگ در برابر تمدن اسلامی و گفتمان نورانی اسلام است، این مسائل عادی و متعارف نیست، این را ملت ما می‌فهمند، پای این آرمان ایستاده‌اند، ایران و قم و تهران شجاع پیشگام انقلاب، به فضل خدا پای این پرچم می‌مانند و پای این آرمان‌ها می‌ایستادند، مسئولان و مردم ما در مسیر اسلام حرکت خواهند کرد و از این آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی دفاع خواهند کرد.
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: فریب جنگ ادراکی و زنجیره توطئه‌های دشمن را نخوریم، البته مسئولیت روحانیت، نخبگان، دانشگاهیان و مسئولان سنگین است، ولی راه واضح است و باید از همه موانع عبور کرد.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود شعار سال جدید تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این شعار را باید همه مدنظر قرار دهند، خدمات دولت و مسئولان و دست‌اندرکاران در سطح استان و کشور مشکور و پسندیده است.
مدیر حوزه‌های علمیه همچنین خاطرنشان کرد: پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گِره خورده است، کار دولت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، حمایت و پشتیبانی و تسهیل‌گری و نظارت بر سلامت و تامین اجتماعی است.
وی گفت: مابقی کار باید دست بازار و صنعت و مردم و جوانان باشد، هنر دولت و دستگاه‌ها آن است که زمینه‌ها را برای کار و تلاش و پیشرفت فراهم کنند.
وی در ادامه افزود: البته مشکل‌های تحریم مشکل‌هایی است که برای ضربه‌زدن به ما و گرفتن استقلال و آزادی ما طراحی شده است، اما باید با حکمت، کارشناسی، دانش، علم و جدیت، مردم و مسئولان دست‌به‌دست هم دهند تا گره‌های صنعت، اقتصاد و بازرگانی گشوده شود.
وی یادآور شد: حضور قوی و نیرومند مردم برای پایه‌ریزی اقتصاد صحیح و اسلامی و غلبه بر مشکل‌ها نیز فراهم شود، این کاری است که باید همه ما برای آن تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: در فرهنگ، اقتصاد و سیاست این بدنه و توده‌های بیدار مردمند که می‌توانند گره‌ها را باز کنند.
آیت‌الله اعرافی در ادامه سخنان تاکید کرد: اگر با نظارت درست دولت، همین بحث خودرو را به دست مردم بدهیم، گره آن باز خواهد شد، عرصه‌های دیگر اقتصاد نیز همین‌طور است، از تلاش‌هایی که انجام می‌شود و مجاهدانه کار می‌شود، سپاسگزاریم اما امیدواریم که آفاق تازه‌ای گشوده شود
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی‌، مصیبت‌های دشواری است که تلاش مضاعف می‌طلبد و در همه این‌ها حضور و همراهی مردم گره گشا است.
امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود، در پیش بودن آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس را مورد توجه قرار داد و گفت: جمعه آینده میعاد ما و شما و همه آزادگان ایران و جهان برای حمایت از مظلوم و حمایت از مردمی است که نزدیک به ۴۰ هزار نفر آنان را کُشته‌اند.
اعرافی همچنین بیان کرد: جمعه آینده باید ایران و جهان نشان دهد که در کنار مظلومان است، همه آنهایی که آماده به حضور و دعوت به حضور پرشکوه هستند نیز این آمادگی و عزم خود را با تکبیر اعلام کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf1cdy.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما