کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب جمعه قم: خورشید حاکمیت الهی در ۱۲ فروردین بر ایران تابید

10 فروردين 1403 ساعت 23:53

امام جمعه قم با گرامی‌داشت یوم‌الله دوازدهم فروردین‌ماه و روز جمهوری اسلامی، این روز را روز حاکمیت الهی توصیف کرد و گفت: در دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸، شاهد تابش خورشید حاکمیت الهی بر سرزمین ایران بودیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم همچنین اظهار داشت: چه نعمتی بالاتر از آن بود که نورهای خدا بر زمین بتابد، حاکمیت خدا بر جهان جلوه کند، این ملت بزرگ ایران بودند که در برابر همه ظلم‌ها سینه سپر کردند و مجاهدانه در مقابل همه قدرت‌های فاسد ایستادند.
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: هیچ چیزی عذر و بهانه نمی‌شود، ما این حاکمیت الهی که بزرگترین نعمت خداست را پشت کنیم، همه باید تلاش کنیم این خط و مسیر استمرار یابد و این نور و پیام در جهان انعکاس پیدا کند.
ملت بزرگ و قهرمان ایران در دوازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ و به فاصله گذشت حدود ۲ ماه از پیروزی شکوهمند انقلاب‌اسلامی، با حضور در پای صندوق‌های رای، با ۹۸ درصد آرا، به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.
خطیب جمعه قم گفت: دشمنان این ملت و انقلاب اسلامی نیز بدانند، امروز هم برغم همه سختی‌های تحریم‌ها، و با همه مشکل‌ها و گرفتاری‌ها، مردم و مسئولان ما پای نظام و آرمان‌ شهیدان ایستاده‌اند، و هرگز نخواهند گذاشت شما به آمال شیطانی‌تان برسید.
وی در ادامه تاکید کرد: ایران پابرجا خواهد ماند، اسلام بر این سرزمین نورافشان خواهد ماند و شما به فضل الهی طعم شکست را خواهید چشید.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری سخنان خطاب به دشمنان نظام‌ اسلامی گفت: جنگ ادراکی و ترکیبی و تلاش‌های پیچیده و مرموز شما دشمنان اسلام و ایران برای فروپاشی ارزش‌های الهی راه به جایی نخواهد بُرد.
امام جمعه قم بیان داشت: شما امروز حجاب و عفاف که نماد دین ما و نشان ارزش‌های الهی ما است را هدف گرفته‌اید، مطمئن باشید زنان قهرمان و مردان فداکار و شجاع ما، این جامعه مومن و پای کار اسلام و انقلاب، از این موانع عبور خواهند کرد.
وی افزود: امروز شما، حجاب و عفاف را به عنوان نماد ارزش‌های دینی و پرچم ارزش‌های الهی هدف گرفتید، حتما آن اقلیت هم بیدار خواهند شد، و فضای نورای امر به معروف و نهی از منکر بر این مشکلات فائق خواهد آمد.
خطیب جمعه قم یادآور شد: جنگ ترکیبی، جنگ در برابر تمدن اسلامی و گفتمان نورانی اسلام است، این مسائل عادی و متعارف نیست، این را ملت ما می‌فهمند، پای این آرمان ایستاده‌اند، ایران و قم و تهران شجاع پیشگام انقلاب، به فضل خدا پای این پرچم می‌مانند و پای این آرمان‌ها می‌ایستادند، مسئولان و مردم ما در مسیر اسلام حرکت خواهند کرد و از این آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی دفاع خواهند کرد.
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: فریب جنگ ادراکی و زنجیره توطئه‌های دشمن را نخوریم، البته مسئولیت روحانیت، نخبگان، دانشگاهیان و مسئولان سنگین است، ولی راه واضح است و باید از همه موانع عبور کرد.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود شعار سال جدید تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این شعار را باید همه مدنظر قرار دهند، خدمات دولت و مسئولان و دست‌اندرکاران در سطح استان و کشور مشکور و پسندیده است.
مدیر حوزه‌های علمیه همچنین خاطرنشان کرد: پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گِره خورده است، کار دولت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، حمایت و پشتیبانی و تسهیل‌گری و نظارت بر سلامت و تامین اجتماعی است.
وی گفت: مابقی کار باید دست بازار و صنعت و مردم و جوانان باشد، هنر دولت و دستگاه‌ها آن است که زمینه‌ها را برای کار و تلاش و پیشرفت فراهم کنند.
وی در ادامه افزود: البته مشکل‌های تحریم مشکل‌هایی است که برای ضربه‌زدن به ما و گرفتن استقلال و آزادی ما طراحی شده است، اما باید با حکمت، کارشناسی، دانش، علم و جدیت، مردم و مسئولان دست‌به‌دست هم دهند تا گره‌های صنعت، اقتصاد و بازرگانی گشوده شود.
وی یادآور شد: حضور قوی و نیرومند مردم برای پایه‌ریزی اقتصاد صحیح و اسلامی و غلبه بر مشکل‌ها نیز فراهم شود، این کاری است که باید همه ما برای آن تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: در فرهنگ، اقتصاد و سیاست این بدنه و توده‌های بیدار مردمند که می‌توانند گره‌ها را باز کنند.
آیت‌الله اعرافی در ادامه سخنان تاکید کرد: اگر با نظارت درست دولت، همین بحث خودرو را به دست مردم بدهیم، گره آن باز خواهد شد، عرصه‌های دیگر اقتصاد نیز همین‌طور است، از تلاش‌هایی که انجام می‌شود و مجاهدانه کار می‌شود، سپاسگزاریم اما امیدواریم که آفاق تازه‌ای گشوده شود
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی‌، مصیبت‌های دشواری است که تلاش مضاعف می‌طلبد و در همه این‌ها حضور و همراهی مردم گره گشا است.
امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود، در پیش بودن آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس را مورد توجه قرار داد و گفت: جمعه آینده میعاد ما و شما و همه آزادگان ایران و جهان برای حمایت از مظلوم و حمایت از مردمی است که نزدیک به ۴۰ هزار نفر آنان را کُشته‌اند.
اعرافی همچنین بیان کرد: جمعه آینده باید ایران و جهان نشان دهد که در کنار مظلومان است، همه آنهایی که آماده به حضور و دعوت به حضور پرشکوه هستند نیز این آمادگی و عزم خود را با تکبیر اعلام کنند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 15839

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/15839/خطیب-جمعه-قم-خورشید-حاکمیت-الهی-۱۲-فروردین-ایران-تابید

قم فوری
  https://www.qomefori.ir