تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : 15755
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی استان در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز به خوبی تامین گشت و سامانه خرید آرد برای نانوایی‌ها زودتر باز شد تا آن‌ها بتوانند سهمیه آرد خود را خریداری و دریافت کنند تا مشکلی در ارائه خدماتشان به مردم به‌وجود نیاید.
آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی قم در ایام نوروز تامین شده‌است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سعید محمدی روز چهارشنبه، در این خصوص بیان داشت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و حضور گسترده زائران در قم تمهیدات لازم برای تدارک گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد استان صورت گرفته و هیچ مشکلی در تامین و حمل آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی برای پخت نان مصرفی مردم وجود ندارد.
وی با اشاره به نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، افزود: ما از واحدهای نانوایی استان انتظار داریم که در این ایام با توجه به حجم گسترده مراجعه‌های مردم برای تهیه نان‌، ساعت کاری خود را مطابق برنامه‌ اعلام شده،‌ رعایت کنند و همچنین نهایت تلاش خود را برای حفظ کیفیت نان به کار گیرند.
وی ادامه داد: هدف اصلی برنامه‌های ما در دبیرخانه آرد و نان استان، کسب رضایت مجاوران و زائران بارگاه کریمه اهل بیت(ع) است و ما همه امکانات خود را بسیج کردیم تا با تدارک گندم مرغوب و تولید مطلوب آرد، نان مورد نیاز مردم قم به خوبی تامین و با کیفیت مناسب به دست ایشان برسد.
گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccpmqs.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما