کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم:

آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی قم در ایام نوروز تامین شده‌است

1 فروردين 1403 ساعت 20:16

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی استان در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز به خوبی تامین گشت و سامانه خرید آرد برای نانوایی‌ها زودتر باز شد تا آن‌ها بتوانند سهمیه آرد خود را خریداری و دریافت کنند تا مشکلی در ارائه خدماتشان به مردم به‌وجود نیاید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سعید محمدی روز چهارشنبه، در این خصوص بیان داشت: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و حضور گسترده زائران در قم تمهیدات لازم برای تدارک گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد استان صورت گرفته و هیچ مشکلی در تامین و حمل آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی برای پخت نان مصرفی مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، افزود: ما از واحدهای نانوایی استان انتظار داریم که در این ایام با توجه به حجم گسترده مراجعه‌های مردم برای تهیه نان‌، ساعت کاری خود را مطابق برنامه‌ اعلام شده،‌ رعایت کنند و همچنین نهایت تلاش خود را برای حفظ کیفیت نان به کار گیرند.
وی ادامه داد: هدف اصلی برنامه‌های ما در دبیرخانه آرد و نان استان، کسب رضایت مجاوران و زائران بارگاه کریمه اهل بیت(ع) است و ما همه امکانات خود را بسیج کردیم تا با تدارک گندم مرغوب و تولید مطلوب آرد، نان مورد نیاز مردم قم به خوبی تامین و با کیفیت مناسب به دست ایشان برسد.
گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.
 

انتهای خبر/


کد مطلب: 15755

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/15755/آرد-مورد-نیاز-واحدهای-نانوایی-قم-ایام-نوروز-تامین-شده-است

قم فوری
  https://www.qomefori.ir