تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : 15616
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری دومین سال طرح فضاسازی شهری با عنوان پویش "عید و رمضان" ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده با کاشت نهال و شرکت در هفتمین دوره پویش «درخت دوستی بنشانیم»، ضمن گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی، اظهار داشت: یکی از کارهایی که در مناسک‌سازی به ما کمک می‌کند استفاده از ظرفیت هنر، رسانه و زمان‌بندی‌های تاریخی است و هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت هنر و رسانه در راستای ترویج درختکاری و فرهنگ استفاده از درخت است.
وی ضمن تقدیر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در راستای برگزاری این آیین درختکاری افزود: امروز در بوستان لاله به همراه هنرمندان و اهالی رسانه در کنار مزار شهید خوشنام و گمنام با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «هر ایرانی سه نهال بکارد تا طرح کاشت یک میلیارد درخت محقق شود» این امر زیبا را انجام دادیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری جشنواره «شهرنگار» برای ششمین سال یاد کرد و گفت: هنرمندانی از نقاط مختلف آمده‌اند و با المان‌های گنجشک بهاری، سرو و ماه، هنر خود را به نمایش می‌گذارند تا شهر قم با این المان‌ها برای نوروز و ماه رمضان آماده شود و مردم و مسافران در این شهر با پیام‌های این المان‌ها هم آشنا شوند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری قم برای فضاسازی شهر در ایام نوروز رمضان گفت: توجه ویژه پرتابل‌های شهری به برنامه‌های فرهنگی خواهد بود و امسال شهرداری قم در طرح «زندگی با آیه‌ها» اقدامات فرهنگی ویژه‌ای را درنظر گرفته است که شهرداری با این طرح در آیین ترتیل‌خوانی اعتاب مقدس به‌ویژه در حرم حضرت معصومه(س) نیز مشارکت دارد.
کلانترزاده ادامه داد: در قالب این طرح قرار است ۳۰ آیه محوری از قرآن کریم که در رابطه با سبک زندگی است به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌های رسانه‌ای در سطح ملی و استانی به این آیات بپردازند و طرح‌های گرافیکی و پادکست‌های آن در شهر و رسانه منعکس شود.
وی همچنین از برگزاری دومین سال فضاسازی شهری با عنوان پویش "عید و رمضان" ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبر داد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciqqaz.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما