تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 15288
فرماندار شهرستان کهک با بیان اینکه افزون بر ۱۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ پوشاک در این شهرستان فعال است، گفت: ساخت مجتمع پوشاک این شهرستان که از بهمن ماه جاری آغاز شده می‌تواند زمینه‌ساز تبدیل کهک به قطب تولید کاپشن کشور شود.
کهک قم قطب تولید کاپشن کشور می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا گلچین پور روز شنبه ، افزود: مجتمع پوشاک کهک در زمینی به مساحت سه هکتار و اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود که هزینه آن با مشارکت شهرداری و تولیدکنندگان تامین شده‌است.
وی با بیان اینکه کهک قطب تولید کاپشن قم است، اضافه کرد: یکی از رویکردهای مهم ساخت این مجتمع ایجاد بسترهای لازم جهت تبدیل این شهرستان به قطب و محور تولید کاپشن در کشور می‌باشد که ظرفیت‌های لازم آن در این شهرستان موجود است.
فرماندار شهرستان کهک خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر رونق اقتصاد و اشتغال این شهرستان در کاهش مهاجرت به شهر قم نیز تأثیرگذار است.
اتصال کهک به شبکه فیبر نوری تا سه ماه آینده
وی در ادامه با اشاره به اجرای فیبر نوری در شهرستان کهک، گفت: عملیات اجرای این طرح از شهر کهک تا روستای ونارچ به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری ۵۰ میلیاردریال به اتمام رسید.
فرماندار کهک ادامه داد: همچنین کلنگ اجرای فیبر نوری در تمام نقاط این شهرستان با اعتبار ۱۵۰ میلیاردریال آغاز شده و تا سه‌ماه آینده کل کهک به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.
کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.
تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.
جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdjx0f.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما