تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 15122
فرماندار شهرستان کهک گفت: برای توسعه صنایع و اشتغال شهرستان کهک ۲۴ هکتار اراضی جدید به ناحیه صنعتی سیرو الحاق و اعتبارات آن تامین شده‌است.
۲۴ هکتار به ناحیه صنعتی سیرو قم الحاق شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا گلچین پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: توسعه صنایع کم آب بر مانند پوشاک و مواد غذایی در اولویت توسعه صنعتی این شهرستان است.
وی با اشاره به مشکلات پیرامون کارگاه‌های تولید و ضایعات باطری، تصریح کرد: کارگاه‌های باتری‌سازی در محدوده این ناحیه صنعتی در حال انتقال به زون تخصصی این محصولات در شهرک شکوهیه است.
وی خاطرنشان کرد: وجود کارگاه‌ها و ضایعات باتری در این محدوده ناحیه و روستای سیرو، همواره مورد دغدغه و انتقاد مردم این شهرستان بوده‌است.
در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
محور پردیسان کهک در آستانه بهره‌برداری است
فرماندار شهرستان کهک در ادامه با اشاره به اقدام‌های انجام شده جهت تامین زیرساخت‌ها، بیان داشت: مسیر پردیسان به ورجان آماده بهره‌برداری شده است و به‌زودی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.
گلچین پور یادآور شد: محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح، باتوجه‌به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهارخطه می‌شود، گفت: برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار شهرستان کهک با اشاره به اقدام‌های انجام شده جهت جانمایی سایت جمع‌آوری و انتقال پسماند، اظهار داشت: پیش از در محدوده تلاقی جاده ونارچ و ورجان مکانی برای سایت پسماند در نظر گرفته شده بود که به‌خاطر شرایط بهداشتی و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، به‌زودی مکان جدیدی مشخص و جانمایی آن انجام می‌شود.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود. تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.
جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcau6n6.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما