تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 12345
فرماندار شهرستان کهک گفت: ۱۰ روستای این شهرستان که در منطقه ای ییلاقی واقع شده و از آب و هوای مناسبی برخوردار است ظرفیت ایجاد خانه های بوم گردی را دارند.
۱۰ روستا در شهرستان کهک قم ظرفیت ایجاد بوم گردی دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا گلچین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هر دو بخش فردو و مرکزی شهرستان کهک ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد بوم گردی‌ها وجود دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای این امر ایجاد شود.
وی ادامه داد: در بخش فردو ظرفیت برای ایجاد بوم گردی‌ها بیشتر است و از ۱۰ روستای مذکور هشت روستا در بخش فردو و ۲ روستا در بخش مرکزی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت بوم گردی‌ها در شهرستان کهک محدود است ابراز داشت: هم اکنون در نقاط بالادستی شهرستان کهک در منطقه وسف و مجتمع ملاصدرا از جمله بوم گردی‌های فعال در این شهرستان هستند.
فرماندار کهک افزود: در روستاهای وشنوه، دستگرد و میم قرار است بزودی پنج مجتمع بوم گردی ایجاد شود.
گلچین پور با اشاره به نحوه اعطای تسهیلات دولتی به متقاضیان ایجاد بوم گردی‌ها گفت: اعطای تسهیلات بستگی به طرح دارد که چه مقدار برای تکمیل آن پیش بینی شده باشد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که طرح دارد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری پرونده تسهیلات مورد نیاز را در کارگروه تسهیل امور اقتصادی بررسی خواهد کرد.
وی تاکید کرد: خانه‌های بوم گردی تاثیر زیادی در اقتصاد منطقه کهک دارند چون ماندگار مسافر را بیشتر می‌کنند و منطقه در کارهای اقتصادی و گردشگری رونق می‌گیرد.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می شود.
با مصوبه هیات دولت و پیگیری های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcenx8z.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما