تاریخ انتشار :جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 14814
دکتر سقائیان نژاد شهردار قم در پیامی فرارسیدن دهه بصیرت را گرامی داشت و این ایام را یادآور بینش و تعمیق تفکر مردم در مسیر حکومت جمهوری اسلامی ایران دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم آمده است:
تفکر و تعقل از امتیازات خاص انسان در بین مخلوقات خداوند است که به‌واسطه این دو موهبت الهی برتری یافته و شایسته آن است که همچون فطرت پاک و سرشت الهی انسان در مسیر حق و حقانیت به پیش برود.
و بصیرت که از اسما حضرت معبود است و رسمش برای انسان همان حرکت مسیر حق در فهم درست زمانه با بینش اجتماعی، فراست سیاسی و کیاست اعتقادی که جز با تکیه بر راهنمایان الهی میسور نخواهد شد.
در بزنگاه انسان معاصر و با وجود شیاطین رنگارنگ و در آماج فتنه‌ها و دسیسه‌ها، بصیرت به مثابه حریم امنی است که مانع از لغزش و انحطاط آدمی می‌شود و در مقابل تعالی روح را به ارمغان می‌آورد.
تاریخ پرافتخار ایران به‌ویژه پس از اسلام همواره نشان داده است که مردمانی با بصیرت و پیرو فرامین الهی در سراسر این سرزمین پهناور، با اعتقادی راسخ و تا پای جان به ارزش‌ها و هنجارها پایبندند و نه تنها دفاع از مرزوبوم بلکه انحطاط اخلاق را نیز در کشورشان تاب نخواهند آورد.
دهه بصیرت با سه مناسبت بزرگ، نقش تاریخ‌سازی را نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهایی که امروز جزء محور مقاومت اسلامی هستند ایفا کرده است، ۱۹ دی‌ماه که مبدأ پیروزی مبارزات انقلاب اسلامی ايران در سال ۱۳۵۶ بود، ۹ دی‌ماه که به فرموده رهبر معظم انقلاب آزمون مردم عزیز ایران اسلامی بود و با سربلندی آن را پشت سر گذاشتند و ۱۳ دی سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با عمری مجاهد، اسوه‌ای از بصیرت و اسطوره‌ی برای قهرمانان و آزادگان جهان بود‌ و نام نهادن هفته‌ای به نام مقاومت در دل دهه بصیرت نیز فرصتی است مغتنم در راستای گام نهادن در این مسیر و ترویج فرهنگ ناب بصیرت و مقاومت.
به سهم خود گرامی می‌دارم فرارسیدن دهه بصیرت را و امیدوارم این ایام که یادآور بینش و تعمیق تفکر مردم در مسیر حکومت جمهوری اسلامی ایران است، یادآور نقش مردم به‌ویژه مردمان بصیر و مقاوم قم مقدس به‌عنوان خاستگاه و مادر انقلاب اسلامی و پیروی و اطاعت از رهبری امت در مسیر اعتلای ایران عزیز اسلامی‌مان باشد.
به لطف گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در ‌دیگر کشورهای جهان اسلام شاهد پیروزی جبهه مقاومت اسلامی و انحطاط هر روزه دشمنان آن هستیم و امیدواریم این پیروزی‌ها زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت و انقلاب حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchk6nz.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما