تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 14763
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: طرح حمایت از مساجد با هدف تأمین رضایت شهروندان یکی از محورهای فعالیت مجموعه مدیریت شهری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانتر زاده در جلسه هم‌اندیشی و نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، رضایت مردم را هدف مجموعه مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف با محوریت مساجد خدمات محله محور شهرداری قم برنامه‌ریزی شده است.
 وی با اشاره به دیدارهای روزانه و هفتگی شهردار قم با مردم، افزود: مسیرهای ارتباطی مختلفی برای شهروندان تدارک دیده‌شده است که سامانه ۱۳۷ و دیدارهای عمومی مدیران مناطق از آن جمله هستند؛ در کنار این برنامه ثابتی برای دیدار با گروه‌های مختلف نخبگان شهر قم تدارک دیده‌شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: سالانه ۳۵۰ هزار تماس مردم با سامانه ۱۳۷ برقرار می‌شود که درخواست‌های مردمی در این قالب پیگیری شده است و رضایت شهروندان را جلب می‌کند.
 کلانترزاده با بیان اینکه نمایندگان مساجد می‌توانند درخواست‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و مباحث عمرانی به دبیرخانه شهرداری ارائه دهند، اضافه کرد: در راستای اجرای طرح حمایت از مساجد که شیوه‌نامه آن در شورای اسلامی شهر قم تصویب‌شده است، شهرداری قم هر مسجد را به‌صورت سالانه یا در نهایت دو سال یک بار مورد پوشش حمایتی قرار می‌دهد.
 وی با اشاره به تدوین و اجرای طرح شهربانو در حوزه زیست عفیفانه توسط مجموعه شهرداری قم، ادامه داد: در این مسیر اقدامات متنوعی انجام شده است که توسعه این اقدامات در دستور کار قرار دارد.
 مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تاکید بر تکالیف قانونی موجود در لایحه حجاب و عفاف بر عهده مدیریت شهری  اذعان کرد: بسترسازی برای اقدامات فرهنگی یکی از مسائلی است که مدیریت شهری آن را مد نظر دارد و در ادامه نیروهای مذهبی مساجد می‌توانند در مدیریت پارک‌ها و بوستان‌های شهری مشارکت کنند.
 کلانترزاده گفت: ائمه جماعات به همراه نمایندگان و هیئت امنای مساجد می‌توانند در تور روایت پیشرفت شهرداری قم شرکت کرده و از پروژه‌های مختلف شهری بازدید کنند.
 وی اظهار کرد: به منظور توجه به فرهنگ ایثار و شهادت، خانه سرداران شهید توسط شهرداری خریداری و با رضایت خانواده شهید به خانه موزه‌ای چون خانه موزه شهیدان زین‌الدین و خانه موزه شهید فخری زاده تبدیل می‌شود.
 مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم طرح کوچه‌های آسمانی را از اقدامات دیگر شهرداری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: برای تکمیل این طرح مساجد می‌توانند نقش محوری ایفا کرده و شهدای هر محله را برای نام گذاری معابر و کوچه‌ها به شهرداری معرفی کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcae0n6.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما