تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 14707
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ها در اجرای طرح توسعه و ترویج زیست عفیفانه "شهربانو" شهرداری قم ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح شهربانو با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف توسط شهرداری قم، اظهار کرد: این طرح در شهرداری قم تدوین شده و ستاد اجرایی آن به ریاست شهردار به فعالیت می‌پردازد.
 وی افزود: در طول سال جاری طرح شهربانو در محورهای مختلف ازجمله آموزش، برنامه‌ریزی، زیرساختی، تکریم، برگزاری نمایشگاه و جشنواره و.... توسط بخش‌های مختلف شهرداری قم اجرایی شده است.
 مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با حوزه تبلیغات محیطی با موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در این عرصه در طول هفت ماه نخست امسال ۲۴۶۰ متر بنر در سطح شهر نصب شده و ۲۰ درصد سازه‌های اطلاع‌رسانی به این موضوع اختصاص‌یافته است.
 استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی
وی با اشاره به اینکه تاکسی و اتوبوس دو محور کار ترویجی در حوزه حجاب و عفاف هستند خاطرنشان کرد: چهار موردتفاهم نامه همکاری در این زمینه با سازمان‌های حمل‌ونقلی به مرحله اجرا درآمده است.
 کلانترزاده ادامه داد: همچنین با پشتیبانی سازمان سیما و منظر شهرداری قم در بوستان‌های سطح شهر برنامه‌های مختلفی برای این مسئله تدارک دیده شده است.
 وی تصریح کرد: همچنین منشور نامه و آئین‌نامه‌هایی برای مراکز وابسته شهرداری قم که به بخش خصوصی واگذار می‌شود ازجمله غرفه‌های بوستان‌ها و مراکز تفریحی تدوین و ابلاغ‌شده است تا عملکرد این مراکز در مسیر زیست عفیفانه ساماندهی شود.
 مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: برگزاری دو هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش ضمن خدمت توسط معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ازجمله اقدامات انجام‌شده در مسیر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.
 حضور مبلغان در میان شهروندان
وی به حضور مبلغان در مراکز زیرمجموعه شهرداری قم ازجمله پایانه‌ها و بوستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز هزار نفر ساعت اقدام طی هفت ماه ابتدایی سال انجام‌شده است.
 کلانترزاده به آموزش فعالان وابسته به شهرداری قم ازجمله پاکبانان، باغبانان، رانندگان حمل‌ونقل عمومی و.... در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین شهرداری قم در برگزاری نمایشگاه‌هایی با حضور گروه‌های جهادی و موضوع حجاب و عفاف ازجمله نمایشگاه حسنات، نمایشگاه دستاوردهای بانوان مسجدی و نمایشگاه دفاع مقدس مشارکت کرده است.
 وی ادامه داد: تکریم همکاران و تهیه هزار و ۲۵۰ بسته برای تکریم بانوان محجبه در بوستان‌ها از دیگر اقدامات این حوزه است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در قالب طرح شهربانو تلاش کردیم تا از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کنیم که برقراری کافه گفت‌وگو به میزان هزار نفر ساعت در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس ازجمله این موارد است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciyyaz.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما