تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 14292
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ۶۷ پروژه گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در این استان در حال احداث است و طی دو سال آینده با بهره‌برداری از این طرح‌ها، حجم خدمات‌دهی به زائران بهبود می‌یابد.
طرح‌های گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در قم احداث می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا ارجمندی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: قم یک شهر گردشگرپذیر به خصوص گردشگران مذهبی است که بخش مهمی از آنها را شیعیان کشورهای جهان شامل می‌شود.
وی با اشاره به برنامه استان قم در افزایش مراکز گردشگری و تفریحی، ادامه داد: توسعه مراکز تفریحی و گردشگری، مکمل گردشگری مذهبی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: گردشگران ورودی به قم نیازمند ارائه خدمات جانبی هستند، مدرسه جهانگیرخان، بازار کهنه، سرای ملاحسین و مسجد جامع بخشی از جاذبه‌های گردشگری قم است.
ارجمندی تصریح کرد: در حال حاضر به‌خاطر وجود برخی موانع، سرمایه‌گذاران تمایل چندانی جهت سرمایه‌گذاری ندارند؛ اما بااین‌وجود در حال حاضر چند طرح سرمایه‌گذاری در بخش مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی توسط سرمایه‌گذاران در حال احداث است.
وی با تاکید بر برنامه استان قم در حمایت از بخش سرمایه‌گذاری، یادآور شد: ضریب بازگشت سرمایه در بخش گردشگری قم، با سرعت بالایی انجام می‌گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، گفت: هم اکنون ۱۴ هزار تخت اقامتی در قم وجود دارد که این تعداد دست‌کم باید به ۲۰ هزار تخت افزایش یابد.
وی عنوان کرد: تمام پروژه‌ها با پیشرفت ۲۵ درصد جهت دریافت تسهیلات، به بانک‌های استان معرفی می‌شود و هم‌زمان مجوزهای دیگر نیز به‌صورت رایگان صادر می‌شود.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchiinz.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما