تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : 14252
طرح ها و پروژه های مختلفی مانند بهسازی پنج امامزاده در اطراف مسجد مقدس جمکران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری امامزادگان به‌عنوان قطب فرهنگی دارای قابلیت‌های فراوانی در ایجاد سبک زندگی مطابق با مبانی دینی و اسلامی هستند و فضاهای ارزشمندی بوده که می‌توان در آگاهی بخشی و پر کردن اوقات فراغت جوانان از آن بهره برد.
اخیراً با همت شهرداری منطقه 5 قم بخشی از پروژه‌های عمرانی پیرامون آستان پنج امامزاده جمکران به ثمر نشسته است و زیرساخت‌های لازم در جاده برای راهنمایی مسافران و زائران فراهم شده است.
اما همچنان مشکلات عدیده‌ای همچون جایگذاری نادرست تیر برق‌های چوبی، جایگذاری نادرست کنتورهای برق، ارتفاع کم سیم و کابل‌های برق، نبود جدول‌گذاری و جاری شدن آب و نبود فضای مناسب برای ساماندهی دفع آب‌های سطحی و فاضلاب شهروندان اطراف این منطقه را آزرده‌خاطر می‎کند.
معاون امور زیر بنایی منطقه پنج شهرداری قم در این خصوص اظهار کرد: عملیات بهسازی و توسعه و تعریض هایی در این منطقه اجرا شده و در تلاشیم به‌زودی مشکلات این منطقه را رفع کنیم.
عباس کریمی روزبهانی با بیان اینکه معارضات و موانعی همچون تملک املاک در مسیر از تسریع در پروژه جلوگیری می‌کند، افزود: همکاری‌هایی با شرکت برق انجام شده و منتظریم پس از اتمام عملیات توسعه و تعریض طرح تفصیلی به شرکت برق داده و اصلاح تیرها و کابل‌های برق انجام شود.
در خصوص لایروبی نهرهای کشاورزی این منطقه نیز معاون خدمات منطقه پنج شهرداری قم عنوان کرد: نیمی از نهرهای کشاورزی این منطقه توسط معاونت فنی اصلاح شده و نیمه دیگر با تخصیص ردیف بودجه در سال آینده اصلاح می‌شود.
محسن جان قربان گفت: با احداث نهر‎ عریض‌تری در این منطقه از آسیب به اموال و پروژه‌های ساخت‌وساز شهروندان جلوگیری می‌کنیم.
آستان پنج امامزاده مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان قم، بخش مرکزی و منطقه جمکران واقع‌شده است.
این اثر در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۷۹ با شماره  ثبت ۲۷۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و همه‌ساله چون نگینی زائران و مشتاقان زیادی را به خود فرا می‌خواند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdxx0f.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما