تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : 14051
امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که کاپیتولاسیون مهر سرسپردگی رژیم پهلوی بود، گفت: ضرورت دارد که این موضوعات برای نسل جوان امروز تبیین شود.
کاپیتولاسیون مهر سرسپردگی رژیم پهلوی بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، با بیان این که امام خمینی (ره) در برابر خوی استکباری رژیم پهلوی ایستاد، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی سقوط رژیم پهلوی وابستگی بی‌قیدوشرط آن به آمریکا بود به‌طوری‌که این کشور در همه شئون کشور دخالت می‌کرد.
وی ادامه داد: از عزل و نصب‌ها گرفته تا تعیین مقررات  و قوانین همه با اجازه و نظر سفیر این کشور انجام می‌شد.
غروی ابراز داشت: این وابستگی به حدی بود که دولت وقت آمریکا پا را فراتر گذاشت به‌طوری‌که از دولت وقت پهلوی خواست که اتباع این کشور مصونیت بی‌قیدوشرط داشته باشند.
وی افزود: مشخص بود که امام خمینی (ره) در برابر این گستاخی و بی‌شرمی آمریکایی‌ها ساکت نمی‌مانند به‌طوری‌که با وجود فشار ساواک طی سخنانی بر ضرورت محکومیت این قانون ننگین تأکید کرد و موجب شد موجی عظیم در کشور به راه بیفتد.
امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: قطعاً سرسپردگی و وادگی در برابر آمریکا در جلسات و محافل خصوصی نیز وجود داشت به‌طوری‌که در خاطرات مقامات وقت آن زمان بارها بر این وادادگی اشاره شده است.
وی به شجاعت و جسارت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان برای نابودی رژیم پهلوی از هیچ کوششی فروگذار نبودند و این مهم را در طول مبارزات طولانی انقلاب اسلامی به اثبات رساندند.
غروی تصریح کرد: ضرورت دارد که این موضوعات برای نسل جوان امروز تبیین شود و بدانند در پشت ادعاهای پر زرق و غرب کشورهایی مانند آمریکا چه حیله‌هایی خوابیده است.
وی به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: در جنگ غزه هم ببینید که چگونه رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا دست به چه جنایت‌هایی می‌زند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdca6wn6.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما