تاریخ انتشار :جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 14034
امام‌جمعه سلفچگان گفت: شهدا عامل بقای ایران اسلامی هستند که با خون خود نهال انقلاب را آبیاری می کنند.
شهدا عامل بقای ایران اسلامی هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام و المسلمین غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با بیان این که همواره عطر شهادت در بوستان انقلاب پیچیده است، اظهار داشت: ابتدا به مناسبت سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی(6آبان) و روح‌الله عجمیان(12 آبان)؛ عرض ارادتی به شهدای مدافع امنیت بکنیم .
وی ادامه داد : عامل بقای ایران اسلامی این است که این شیعه‌خانه اهل البیت علیهم السلام، دارای متنوع‌ترین گنجینه از شهدای سرافراز است، از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امر به معروف و نهی از منکر، شهدای عفاف و حجاب، شهدای غیرت، شهدای سلامت، شهدای دانشمند، شهدای مدافع امنیت و... .
غروی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که سرشت و سرگذشت و سرنوشت‌نامه انقلاب و نظام اسلامی است، در جمله‌ای چنین مرقوم کردند: «استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است...». واژه خون‌آورد واقعاً همان وصف برازنده‌ای است که باید برای نعمت بی‌بدیل امنیت در جمهوری اسلامی به‌کار برد.
وی بیان داشت: ایران اسلامی در حالی برخوردار از موهبت الهی امنیت پایدار است که در قلب حادثه سکنی دارد و آشیانه «بَرْداً وَ سَلاماً» در آتش نمرودیان آخر الزمان دارد.
امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که تبلیغ دانش‌آموزی؛ اولویتی مهم برای شبکه تبلیغ است، تاکید کرد: دشمن با رصد و تحلیل خود از تأثیرگذاری تهاجم فرهنگی در بسترهای مختلف فضای مجازی، اعم از پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای، نقشه‌ی حساب‌شده‌ای برای ایجاد آشوب در ایران، کشیده بود که شروع سال تحصیلی در اولین سال پس از کرونا، فرصتی طلایی بود که در دسترس‌ترین اهداف این نقشه، نوجوانانی بودند که بیش از دو سال تحت تربیت فکری و روحی دستگاه فکری و معرفتی دشمن قرار گرفته بودند؛ از این‌رو درصد بالای مشارکت دانش‌آموزان در حوادث پاییز سال گذشته، عجیب و غیرمنتظره نیست.
وی ادامه داد: طرح‌هایی مثل طرح تربیتی «امین» در مدارس آموزش‌وپرورش و یا طرح «روشنا» در مدارس استعدادهای درخشان، طرح‌های بسیار لازم و مؤثری هستند، اما آنچه باید هر مبلغ دینی به‌عنوان یک راهبرد به آن بنگرد، ضرورت ارتباط با فضای دانش‌آموزی و حضور فعال و مؤثر در مدارس است. به همین منظور، سرفصل نکاتی که رعایت آن در اثرگذار بودن حضور مبلغان در مدارس اهمیت زیادی دارد، به اختصار عبارت است از:
* تبلیغ با نگاه تربیتی
* جامعه‌پردازی از مقاطع سه‌گانه تحصیلی
* استمرار و نظم در تبلیغ دانش‌آموزی
* استفاده از روش‌های اثرگذار و محتوای مناسب
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbagb8.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما