تاریخ انتشار :شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 14044
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع فرهنگی شهرداری قم در حال تدوین است و تمام معاونت‌ها و مناطق برای اجرای این طرح آماده هستند.
طرح جامع فرهنگی شهرداری قم در حال تدوین است/واگذاری 36000 مترمربع زمین برای امورات آموزشی و فرهنگی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به مطرح شدن برخی انتقادات نسبت به عملکرد فرهنگی شهرداری قم اظهار داشت: نکته نخست این است که شهرداری متولی حوزه فرهنگ نیست و نمی‌توان مشکلات فرهنگی جامعه را کاملاً از چشم شهرداری دید.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات جاری شهرداری قم در حوزه فرهنگ، برگزاری مناسبت‌های پرشور ملی و مذهبی است که اگر این نهاد وارد عرصه خدمت‌رسانی و برگزاری این مناسبت‌ها نشود، مراسمات به نحو مطلوب انجام نخواهد شد.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: بارها در جلسات استانی از دستگاه‌های مرتبط فرهنگی و تبلیغی درخواست کردیم تا وارد عرصه برگزاری مناسبت‌ها و تعظیم شعائر شوند، اما مسئولیت عمده در این حوزه بر دوش شهرداری قم است.
وی با اشاره به اینکه واگذاری اراضی شهری برای کاربری‌های فرهنگی موضوعی بوده که در سال‌های اخیر بیشتر به آن توجه شده است افزود: بیش از ۳۶ هزار متر اراضی در سطح شهر برای ساخت مسجد، مراکز فرهنگی و مدرسه به مؤسسات و مراکز فرهنگی واگذار شده است.
اصفهانیان مقدم تصریح کرد: دیگر کلان‌شهرها تمام این منابع را در حیطه بودجه فرهنگی خود به شمار می‌آورند و گزارش می‌دهند، اما شهرداری قم این کار را بخشی از امور شهری می‌داند و این مهم را انجام نداده است.
وی اضافه کرد: تنها در بلوار پیامبر اعظم(ص) ۲۶ هزار مترمربع زمین برای کاربری‌های فرهنگی واگذار شده است که با قیمت حداقل متری 25 میلیون تومان، عدد قابل‌توجهی در این حوزه محسوب می‌شود.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲۷ مأموریت فرهنگی در برنامه‌های بالادستی شهرداری قم تبیین شده است اظهار کرد: طرح جامع فرهنگی شهرداری قم در حال تدوین است و تمام معاونت‌ها و مناطق برای اجرای این طرح آماده هستند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc0xqs.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما