تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : 14005
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از آمادگی کامل فاز نخست خط a پروژه متروی قم برای تست گرم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری جمعی از مدیران شهری مشهد، قم و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امروز – چهارشنبه سوم آبان ماه- از ایستگاه شهید مطهری متروی قم، دپوی متروی قم و پست برق این مجموعه بازدید کردند.
در این بازدید محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم طی توضیحاتی اظهار کرد: فاز نخست خط A متروی قم به طول ۶.۴ کیلومتر طراحی شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های قطار شهری قم، خاطرنشان کرد: براساس طرح‌های مصوب خط B متروی قم نیز خط A را قطع خواهد کرد و در کنار دیگر مدل‌های حمل‌ونقلی تمام مسافت ریلی قم را تشکیل می‌دهد.
انگشت‌باف با بیان اینکه فاز نخست خط A متروی قم کاملاً آماده است، تصریح کرد: این خط می‌تواند در صورت داشتن واگن از امروز وارد تست گرم شده و تا ۲ ماه دیگر مسافرگیری را آغاز کند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه خط A متروی قم در مجموع ۱۴ ایستگاه دارد، تاکید کرد: در فاز نخست این پروژه دو ایستگاه به صورت ۱۰۰ درصدی آماده شده و ۴ ایستگاه نیز تا سکو آماده شده است.
وی با بیان اینکه امروز ۹۵ درصد مصوبه شورای عالی فنی کشور را محقق کرده‌ایم، گفت: برای بهره برداری سه سیستم مهندسی و فنی لازم داریم که هر سه در قم تکمیل و نصب شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjiyev.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما