تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 13993
استاندار قم با بیان اینکه زیرساخت‌ها در حوزه اسکان در قم وضعیت مناسبی ندارد، گفت: بعد از گذشت این همه سال استان قم هنوز به یک هتل با ظرفیت پذیرش بالا مجهز نشده و این نقطه ضعف استان است.
نقطه ضعف استان قم نبود زیرساخت های اساسی در حوزه اسکان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری عصر سه شنبه در جلسه شوری عالی ورزش و تربیت‌بدنی استان قم اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر نامه‌ها و پیام‌های متعددی از روسای هیات‌های ورزشی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی به ما گزارش داده شده است که باتوجه کمبود هتل در قم توانایی برگزاری همایش کشوری را ندارند.
وی افزود: نسبت به حل این موضوع نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها هستیم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در آینده این مشکلات حل شود.
استاندار قم در ادامه گفت: در جلسه گذشته که با حضور ورزشکاران آسیایی استان برگزار شد بنده در بحث اشتغال ورزشکاران تاکید کردم. اما منظور بنده این نیست که ورزشکار صرفا استخدام شود و حقوق بگیرد.
آقامیری افزود: ما مشکلی با استخدام آن‌ها نداریم ولی به گونه‌ای باشد که یک ورزشکار با توجه به شرایط و برنامه تمرینی خود در محل کارش حضور یابد و از توانایی‌های وی در فضای مناسب استفاده کنیم.
استاندار قم تصریح کرد: درخصوص حل مشکلات مسکن مجموعه مدیریت استان پای کار است و در تلاش هستیم مشکلات این حوزه را حل کنیم.
وی تصریح کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان توقع داریم نگاه پدرانه‌ای نسبت به ورزش داشته باشد. ورزش صرفا معنای قهرمانی نباید داشته باشد بلکه به ورزش همگانی نیز توجه جدی باید داشته باشیم.
آقامیری گفت: بنده تاکید دارم به‌دنبال تقویت روحیه پهلوانی در ورزش قهرمانی باشیم. اگر این اتفاق صورت گیرد شاهد اتفاق های مهمی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد در ورزش نکته مهمی است که باید نگاه تخصصی به آن داشته باشیم اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این موضوع را بدرستی مدیریت کنیم.
وی بیان کرد: اقدام ها در کمیته اقتصادی ورزش صرفا نباید اینطور باشد که هر چند وقت یکبار بودجه‌ای اختصاص داده شود، بلکه به‌دنبال این باشیم هیات‌های ورزشی را توانمند کنیم تا بخشی از هزینه‌های خود را از طریق درآمدزایی تامین کنند.
استاندار قم با بیان اینکه توجه به ورزش همگانی بیش از گذشته باید مورد اهتمام قرار گیرد، گفت: توسعه ورزش در سطح آموزش و پرورش باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته و استعدادیابی در مدارس افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: برای داشتن یک جامعه سالم و گسترش فرهنگ بنده نگاه جدی به حوزه ورزش دارم که برای رسیدن به اهداف والایمان باید با برنامه‌ریزی مناسب کار را دنبال کنیم.
آقامیری اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشت.‌ پیشنهاد ما این است که توسعه ورزش و بحث استعدادیابی در مدارس بیش از گذشته افزایش یابد.
انتقال فرهنگ از طریق ورزش محقق می‌شود
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: اگر به‌دنبال انتقال فرهنگ غنی کشورمان به دنیا هستیم، با قاطعیت می‌توان گفت این موضوع از طریق ورزش محقق می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی احدی اظهار داشت: واقعیت این است امروز ورزش از مهم‌ترین ابزار برای توسعه کشورها محسوب می‌شود.
وی افزود: نگاه دولت‌ها به توسعه ورزش جدی شده و شاهد این هستیم بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس مبالغ بسیاری در این حوزه هزینه کرده‌اند.
احدی بیان کرد: توسعه ورزش همگانی از نکاتی است که همواره مورد تاکید بزرگان ما قرار گرفته است، در صورتی که بتوان ورزش همگانی را رشد داد به ورزش قهرمانی کمک شایانی شده است.
وی در ادامه عنوان داشت: اتفاق مثبتی در حوزه ورزش طی سال‌های اخیر در استان قم رخ داده است که این موضوع به تلاش مدیریت ورزش استان و حمایت‌های استاندار سابق قم بر می‌گردد.
احدی مطرح کرد: علاوه بر آن مدیران ورزشی و استاندار قم نگاه ویژه‌ای به بُعد فرهنگ در ورزش داشته و طی این سال‌های اخیر رشد و شکوفایی در این حوزه شاهد بوده‌ایم.
احدی بیان کرد: آنطور که به ما گفته‌اند استاندار جدید قم نیز به ورزش اهتمام جدی دارند که این باعث خوشحالی ماست. بدین جهت مطمئن هستیم با حضور ایشان در راس مدیریت استان درخشش قم در ورزش افزایش خواهد داشت.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: باتوجه به وضعیت استان قم و اتفاق های سال‌های اخیر، پیشنهاد داریم نمایندگی بنیاد نجوا در استان قم ایجاد شود.
احدی خاطرنشان کرد: این بنیاد در سطح کشور با حضور ۲۰۰ چهره ورزشی بین‌المللی درجه یک ایجاد شده و باتوجه به حضور چهره‌های ورزشی آسیایی و بین‌المللی در قم به نظر می‌رسد می‌توان این بنیاد را در قم راه‌اندازی کرد.
وی افزود: اعضای این بنیاد می‌توانند نسبت به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان به ویژه مناطق کم‌برخوردار کمک شایانی داشته باشند.
وی در پایان گفت: پیشنهاد دیگری که داریم مبنی بر ایجاد یک مرکز فرهنگی در حوزه ورزش در استان قم است، این مرکز می‌تواند در سطح ملی نیز فعالیت‌هایی داشته باشد.
همچنین در این جلسه از روح‌الله کاظمی کوه‌نورد قمی که چند ماه پیش موفق به فتح قله اورست شده بود و عکس سردار شهید قاسم سلیمانی را به اهتزاز درآورد، تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcexo8z.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما