تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : 10761
استاندار قم با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف و لزوم فراهم آوردن شرایط برای حضور علاقه‌مندان بویژه جوانان دراین مراسم معنوی اظهار داشت که شرایط حضور هرچه بیشتر و گسترده‌تر دانش آموزان این استان درآیین معنوی اعتکاف فراهم شود.
استاندار قم: شرایط حضور گسترده‌تر دانش آموزان درمراسم اعتکاف فراهم شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی استانداری قم ، سید محمد تقی شاهچراغی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مرکزی اعتکاف این استان افزود:‌ باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اعتکاف در قم انجام گردد.
وی بااشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی درخصوص برگزاری آیین اعتکاف اظهار داشت:‌ دراین راستا لازم است که نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های جاری شناسایی و موارد مورد نظر هرچه زودتر احصا شود.
وی گفت:‌ در مجموعه استانداری قم نیز معاونت هماهنگی امور زائران پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام خواهد داد.
شاهچراغی دراین جلسه که آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حضور داشت با اشاره به اینکه می‌توانیم بسیاری از شبهات را با اعتکاف پاسخ‌گو باشیم، خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که حضور دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف رونق بیش‌تری بگیرد و قم در این زمینه الگو باشد.
وی افزود: در مجموعه مدیریت استان نیز آمادگی لازم را داریم شرایط حضور کارمندان در مراسم معنوی اعتکاف را مهیا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم در اعتکاف امسال یک کار نمونه انجام شود، تصریح کرد: لازم است از ظرفیت مراسم معنوی اعتکاف در راستای جهاد تبیین نیز بهترین استفاده را داشته باشیم.
آیین معنوی اعتکاف امسال در ۳۳ مسجد قم برگزار می‌شود.۱۵ مسجد ویژه بانوان، ۱۱ مسجد برای مردان، ۲ مسجد برای دانشجویان و پنج مسجد نیز به دهه هشتادی‌ها اختصاص یافته است.
ثبت‌نام شرکت در اعتکاف از بیست‌وپنجم دی‌ آغاز شده و تا هفتم بهمن‌ماه خواهد شد، عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.itikaf.ir جهت شرکت در این آیین معنوی ثبت‌نام کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcezf8z.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما