تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 13708
مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: مجتمع‌های تجاری موجود در این منطقه با توجه به فرسودگی ساختمان و ناایمن بودن آن‌ها، به‌عنوان یک آسیب، مراجعان را تهدید می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رمضانی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت منطقه هفت شهری قم اظهار داشت: این منطقه با وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بیوت مراجع عظام تقلید، هسته مرکزی شهر و... از مناطق بسیار مهم شهری قم است.
به گفته وی، این منطقه با توجه به وجود مناطق متعدد با قدمت بالا، دارای بافت فرسوده فراوانی است که نیاز به توجه و عزم جدی برای احیای بافت فرسوده و البته بافت تاریخی آن است.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم تصریح کرد: از سوی دیگر مجتمع‌های تجاری موجود در این منطقه با توجه به فرسودگی ساختمان و ناایمن بودن آن‌ها، به‌عنوان یک آسیب، مراجعان را تهدید می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه سرانه فضای سبز منطقه در سال‌های اخیر تغییر مطلوبی کرده ولی همچنان با توجه به اینکه مسیر دسترسی زائران به حرم فاطمه معصومه(س) بوده، نیازمند ایجاد و توسعه بیشتر است، ابراز کرد: این کار به ماندگاری زائران در شهر قم کمک کند.
رمضانی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری و شهرداری قم در چند سال گذشته به هسته مرکزی معطوف شده است گفت: قبلاً نیز پروژه‌های مهمی مانند پیاده‌راه های ارم، انقلاب و آیت‌الله مرعشی نجفی در این منطقه اجرا شده است.
وی در مورد توسعه فضای سبز در منطقه عنوان کرد: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته، تحول شگرفی داشته و فضای سبز به سمت درخت‌های مثمر و درختان قرآنی رفته است ولی توسعه فضای سبز در منطقه به علت نبود اراضی دولتی و داشتن مالکیت‌های خصوصی با روند کندی روبرو است ولی هرسال برنامه‌های مشخصی برای توسعه فضای سبز در سطح منطقه اجرایی می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcivyaz.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما