تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 13200
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه خیابان 19‌دی موقعیت مناسبی برای هتل‌سازی دارد، گفت: در این خیابان هنوز مباحث اقامتی جا نیافتده است ولی ازنظر موقعیت جغرافیایی، برای هتل‌سازی خوب است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، محمد رمضانی در طرح گفت‌وگوی بی‌واسطه مسئولین با مردم به مناسبت هفته دولت که در مسجد رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری اداره‌ برق به دنبال اصلاح روشنایی این منطقه هستیم.
وی با اشاره به اینکه خط‌کشی معابر نیز در این محدوده در دستور کار قرار دارد، مطرح کرد: در حوزه اصلاح و بهسازی پیاده‌روهای این منطقه نیز سال گذشته از میدان جهاد تا کوچه مخابرات پیاده‌روسازی با اعتباری حدود 3 میلیارد تومان انجام شد.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه اگر مسیر دیگری نیازمند بهسازی باشد، توسط امور زیربنایی دنبال می‌شود، عنوان کرد: آسفالت و لکه‌گیری‌های این محله نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به بحث تعریض خیابان 19 دی، خاطرنشان کرد: برای این منظور نیز طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم که نیازمند بررسی‌های بیش‌تر است.
رمضانی با تاکید بر اینکه در محدوده بافت فرسوده 90 پلاک با مبلغ 500 میلیارد تومان تملک شد، تصریح کرد: تملک یکی از سخت‌ترین فعالیت‌ها در شهرداری است.
وی ادامه داد: برای خیابان باجک، موضوع عقب‌نشینی در نظر گرفته‌شده و این موضوع به عنوان یک طرح بالادستی در دست بررسی است.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه ورود به این مباحث نیازمند بودجه‌های سنگینی است، یادآور شد: صندوق سرمایه‌گذاری طرح توسعه حرم‌های مطهر برای افرادی که بخواهند در اطراف حرم مطهر هتل‌سازی داشته باشند، وام‌های خوبی در نظر دارد.
وی با بیان اینکه خیابان 19‌دی موقعیت مناسبی برای هتل‌سازی دارد، ابراز کرد: در این خیابان هنوز مباحث اقامتی جا نیافتده است ولی ازنظر موقعیت جغرافیایی، برای هتل‌سازی خوب است.
رمضانی در پاسخ به یکی از اهالی درخصوص مشکلات بیمارستان کامکار، مطرح کرد: بیمارستان کامکار زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است و هرگونه اقدام در حوزه این بیمارستان نیازمند عزم دولتی بوده و خارج از اختیارات شهرداری است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تنها در حوزه احداث پارکینگ برای این بیمارستان ورود پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: نهضت پارکینگ‌سازی جزو اولویت‌های اصلی در این منطقه است و تاکنون چندین لکه نیز به این منظور شناسایی شده است.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه عزم و سیاست‌گذاری شهرداری ساماندهی محدوده مرکزی شهر است، مطرح کرد: در تمام مناطق بیش‌ترین بودجه شهرداری در هسته مرکزی شهر صرف می‌شود.
وی با اشاره به برخی از کلان‌ پروژه‌های شهرداری، عنوان کرد: تملک و ساماندهی مغازه‌های قبرستان نو، تملک مغازه‌های اطراف حرم، پارکینگ شرقی به عنوان آبروی شهری قم و زیرگذر امام موسی صدر ازجمله این پروژه‌ها است.
رمضانی با تاکد بر اینکه مطالعات پروژه زیرگذر امام موسی صدر درحال انجام است، خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن این پروژه بسیاری از مشکلات ترافیکی این منطقه را رفع خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به هسته مرکزی شهر ورود پیدا کرده و به دنبال رفع نابسامانی‌ها است، تصریح کرد: در این مسیر نیازمند استقبال و حمایت مردمی نیز هستیم و ساکنین این منطقه می‌توانند از ظرفیت صندوق سرمایه‌گذاری اطراف حرم مطهر نیز استفاده کنند.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه باید خیابان 19 دی با طرح‌های مختلف ساماندهی شود، یادآور شد: یکی از مشکلات اهالی این منطقه با خیابان استاد فقیهی است و این خیابان پیشنهاد مشاور بوده و به مدت یک سال در طرح‌های شهرداری وجود داشت ولی زمانی که برای تائید نهایی ارسال شد، این طرح با مخالفت میراث فرهنگی مواجه و از دستور کار خارج شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfx0dy.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما