تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 13489
شهردار قم در پیامی، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به شرح زیر است:
اقْرَاْ وَرَبُّکَ الاْکْرَمُ الَّذِى عَلَّمَ بِالْقَلَمِ عَلَّمَ الاْنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ
بخوان که پروردگارت [از همه] والاتر است، همان کسى که به‌وسیله قلم تعلیم نمود، و به انسان آنچه را نمی‌دانست آموخت
خداوند ذات انسان را بر مبنای فراگیری علم آفریده است و بر او امر به علم‌آموزی نموده است، علمی که شناخت را به‌دنبال داشته باشد و شناختی که منجر به معرفت بر جهان هستی و شکوه و عظمت خالق آن باشد که والاترین عالم دانا و بزرگ‌ترین آموزگار علم است.
تقابل علم و جهل نیز بر همین اساس دستیابی انسان به شناخت و معرفت است که در بیان امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام این‌گونه می‌آید: در شرافت علم همين بس كه افرادى كه از آن آگاه نيستند آن را ادعا می‌کنند و اگر به آنان نسبت داده شود خوشحال می‌شوند و در مذمت جهل همين بس كه حتى دارندگانش از آن تبرى می‌جویند.
آغاز سال تحصیلی جدید نمودی است از رویش دوباره جوانه‌های معرفت در مسیر آموزش ذهن، پرورش روح و پیرایش روان، به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان که فرصتی ویژه را در این مسیر در پیش رو دارند و باید تلاشی مضاعف داشته باشند برای بهره‌مندی از این فرصت.
فرارسیدن موسم آغازی دیگر از فصل تعلیم و تربیت را به‌تمامی علم‌آموزان، آموزگاران و متصدیان این امور ارزشمند در کشور عزیزمان ایران اسلامی و در تمامی سطوح تحصیلی پایه، حوزه‌های علمیه و مراکز دینی، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها و مراکز علمی تبریک عرض می‌نمایم.
از اهالی وادی علم و معرفت دعوت می‌کنم تا در بسترهای آموزشی، به ترویج و توسعه فرهنگی جامعه به‌ویژه در حوزه فرهنگ شهروندی که از الزامات زندگی اجتماعی انسان امروز است، بیش از پیش بپردازند و زمینه‌ی ارتقاء این شاخص مهم زیست شهروندی را فراهم آوردند.
هم‌زمانی طلیعه سال جدید تحصیلی و آغاز ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برکتی است که نشان از لزوم تداوم جهاد و تلاش در سایه علم و عمل برای ملت شریف ایران اسلامی و علی‌الخصوص مسئولان و خدمتگزاران این نظام مقدس دارد.
امیدوارم تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید به‌واسطه تلاش برای ارتقاء سطح علم و معرفت و اثرگذاری آن در مسیر آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که تعالی آدمی و کرامت انسانی ازجمله آن است، موفق و منصور باشند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceoe8z.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما