تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 13462
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از مهمترین اولویت‌های تعیین شده استان برای جذب سرمایه‌گذاران است و مجوزهای لازم در این بخش با سهولت بیشتری صادر می‌شود.
صنایع تبدیلی و تکمیلی از مهمترین اولویت‌های قم برای جذب سرمایه‌گذاران است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی فراهانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در قم علاوه بر افزایش فرصت‌های شغلی و ارتقا سطح تولید، موجب بالا رفتن ارزش‌ افزوده فعالیت‌های صنعتی استان نیز می‌شود و به همین دلیل در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قم برای جذب سرمایه‌گذاران است.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به دنبال جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای افزایش فعالیت‌های تولیدی و ایجاد رونق هرچه بیشتر در این حوزه مهم اقتصادی استان است و در همین رابطه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: علاوه بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران، حل مشکلات تولیدی کنندگان و فعالان اقتصادی استان در همه بخش‌ها از مهمترین اولویت‌های کاری ماست و به همین منظور با تعامل ایجاد شده میان دستگاه‌های اجرایی در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات تولیدکنندگان در قم به صورت مستمر بررسی و برای رفع آن تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.
گفتنی است اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری قم را دنبال می‌کند، در این اطلس که تدوین آن به مراحل نهایی نزدیک شده تلاش می‌شود به روزترین اطلاعات از ظرفیت‌ها، محدویت‌ها و پهنه‌های مستعد ارائه شده تا در یک بستر نرم افزاری، مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
همچنین اطلس سرمایه‌گذاری یک پایگاه داده مکانی از طرح‌های موجود و پهنه‌های تخصیص یافته‌است که به ارائه نظام‌مند سیمای طبیعی، محیط زیستی و زیربنایی استان می‌پردازد و در عین حال، مناطق مستعد سرمایه‌گذاری را همراه با رتبه بندی طرح‌ها بر اساس نیاز استان، معرفی می‌کند.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf0jdy.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما