تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 13284
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر مقدس قم:

شهر قم آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری و شورای شهر در پذیرایی از زائران حسینی(ع) در شهر قم و شهر کرمانشاه و کشور عراق آماده بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مجتبی سبحانی در آستانه ایام اربعین حسینی(ع) با اشاره به اهمیت ارائه خدمات رسانی شهرداری به مردم و زائران اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری از چندین ماه قبل ستاد خدمت رسانی به عزادارن اربعین حسینی(ع) را تشکیل داده و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.
وی کارکنان شهرداری را علمداران خدمت نامید و افزود: امسال خدمات شهرداری در ایام محرم و صفر با نام طرح جهادی علمداران خدمت به مردم ارائه شد و حوزه معاونت خدمات شهری، مناطق هشتگانه و همچنین سازمان‌های تابعه شهرداری در این طرح شرکت داشتند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: برنامه‌های ویژه اربعین در دو بخش داخل شهر قم و خارج از شهر و به صورت ارائه خدمات همزمان برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: در شهر قم قرارگاه اربعین واقع در امامزاده جمال الدین(ع)، مسجد مقدس جمکران، موکب اتباع در جاده اراک آماده ارائه خدمات به زائران بوده و برنامه ریزی برای پیاده روی روز اربعین در مسیر پیامبر اعظم (ص) نیز انجام شده است.
سبحانی شهر قم را معین شهر کرمانشاه و کشور عراق در ایام اربعین اعلام کرد و گفت: علاوه بر خدمات دهی به زائران در شهر قم، شهرداری امسال معین استان کرمانشاه و کشور عراق بوده و خدماتی را نیز در این دو محل به زائران ارائه می‌دهد.
وی در ادامه از تشکیل ستادهای هشتگانه در مناطق شهر قم نیز خبر داد و یادآور شد: ستادهای هشتگانه با محوریت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران تشکیل شده و مناطق به صورت هماهنگ سیاه پوش شده و بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری آماده باش هستند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر مقدس قم ادامه داد: افزایش ضریب ایمنی شهر یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری در این ایام است که با توجه به استقرار و فعالیت ویژه سازمان آتش‌نشانی در پارکینگ‌ها و پارکسوارها و همچنین پیرامون حرم مطهر تامین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های موتوری و خودرویی سازمان آتش نشانی همچنین در پیرامون مسجد مقدس جمکران، ورودی‌های شهر و امکان پرتردد مستقر شده و در روز اربعین در مسیر پیاده روی از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران حضور دارند.
سبحانی پارکینگ‌های شهر را نیز آماده ارائه خدمات عنوان کرد و گفت: پارکینگ زائر، پارکینگ ضلع شرقی حرم، حاشیه بلوار زائر و پارکینگ مسجد مقدس جمکران در کنار پارکسوراها در آماده باش کامل بوده و به مردم و زائران خدمات رسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: مجوز راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی در تمام نقاط شهر و در مسیر پیامبراعظم(ص) نیز صادر شده و سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و حمل و نقل و ترافیک برای جابه جایی مسافران و زائران به صورت ویژه فعال هستند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر مقدس قم همچنین یادآور شد: اکیپ‌های تخلفات شهری با هدف کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در شهر حضور داشته و همچنین نظافت شهر نیز با ۲۶۰ دستگاه خودرو مکانیزه مدیریت می‌شود.
وی از آماده باش بوستان‌ها برای اسکان زائران نیز خبر داد و گفت: کلیه سرویس بهداشتی‌های سطح شهر به خصوص هسته مرکزی شهر با نیروی نگهدارنده ۲۴ ساعته فعال بوده و ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی نیز در جاده اراک و موکب اتباع راه‌اندازی شده است.
سبحانی ابراز کرد: برنامه ریزی لازم برای استقرار تانکرهای آب شرب، آبپاشی، شستشویی معابر و وضو پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نیز انجام شده و پاکسازی و نظافت شهر به خصوص پیرامون مواکب، تکایا و مساجد به صورت ویژه انجام می‌شود.
وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات شهری نیز در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی و مسائل فرهنگی انجام شده و در بین ایستگاه‌های صلواتی کارتن پلاست و کیسه‌های زباله جهت حفظ نظافت شهر به صورت گسترده توزیع شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر مقدس قم تاکید کرد: نظارت به امور شهر در این ایام به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود و به صورت روزانه گزارش تحلیلی از مسائل روز و رویدادها تنظیم می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: کمیته‌های ذیل ستاد اربعین از جمله کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته ایمنی و امداد، انتظامی، اسکان و زیباسازی، اطلاع‌رسانی و راهنمایی زائران، نظارت آمار و ارزیابی، تامین ارزاق و مایحتاج، کمیته فرهنگی و سازمان پسماند با نظارت کامل شورای اسلامی در حال کار و فعالیت هستند.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchkinz.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما