تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 10481
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: برگزاری نشست های هم‌اندیشی بین کلان‌شهرها در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری فرصتی ارزنده برای اقدامات مشترک و توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست‌محیطی است.

پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهری در قم توسعه فضای سبز است اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در قم در گذشته وجود داشت، تخریب باغات، توسعه شهرسازی و عدم توسعه متوازن فضای سبز بوده و این موجب شده که شرایط قم هم از نظر اقلیمی و هم تفریحی دچار مشکلاتی شود.
وی ادامه داد: البته طی سالیان گذشته یک جهاد گسترده در حوزه توسعه فضای سبز در شهر قم شکل‌گرفته و سرانه فضای سبز این شهر از حدود ۱۳ مترمربع به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده است و پروژه‌های بزرگی نیز در دست اجرا بوده که نویدبخش آینده‌ای سرسبز و پرنشاط برای شهر قم خواهد بود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اذعان به اینکه در حوزه سیما و منظر شهری نیز قم نیازمند یک جهاد و فعالیت گسترده است افزود: اگرچه طی این سال‌ها کارهای زیادی صورت گرفته اما همچنان فضا برای کار زیاد است.
وی با بیان اینکه با توجه به همین اقدامات وسیع و جهاد گسترده در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری در شهر قم، این شهر جزو پنج کلان‌شهر برتر از نظر توسعه فضای سبز و سرانه فضای سبز در کشور شناخته‌شده است تصریح کرد: انتخاب شهر قم به‌عنوان دبیرخانه کمیته سیما، منظر و فضای سبز شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور نیز به همین خاطر صورت گرفته و امید است از فرصت استقرار این دبیرخانه در شهر قم برای هم‌اندیشی، همکاری و هماهنگی بین کلان‌شهرهای کشور در این حوزه استفاده شود.
سبحانی ثابت همچنین به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری کلان‌شهرهای کشور در قم اشاره کرد و گفت: این نشست نیز در قالب دبیرخانه کمیته سیما و منظر، یک فرصت برای تمام شهرهای کشور خصوصاً شهر قم است تا هم از تجربیات دیگر شهرها در این حوزه استفاده شود و هم کارهای مشترک در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری صورت گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با استمرار برگزاری این‌گونه نشست ها ظرفیت‌های کلان‌شهرها در این حوزه شناسایی‌شده و شاهد اقدامات مشترک بیشتری در سطح کشور در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری و توسعه همه‌جانبه و یکپارچه این بخش باشیم.
  https://qomefori.ir/vdcdfo0f.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما