تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 13263
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهدای پرواز از اتصال شریانی محور ترافیکی فردوسی بین مناطق ۲ و ۴ شهرداری قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده در خصوص بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای پرواز اظهار کرد: این تقاطع در جهت تکمیل محور ترافیکی فردوسی و اتصال بلوار شهدای روحانیت به بلوار یادگار امام ایجاد شده است.
وی تکمیل شبکه معابر شهر قم را از رویکردهای بنیادی مجموعه مدیریت شهری برای ایجاد دسترسی و تسهیل تردد آسان شهروندان مناطق مختلف شهر دانست و تصریح کرد: در این میان نقش محورهای ترافیکی و تکمیل اجزای مختلف آن از اولویت‌های اجرایی در سال‌های اخیر بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: محور ترافیکی فردوسی به‌عنوان مهم‌ترین حلقه‌ی میانی ترافیک شهر قم و نقشی که در ایجاد دسترسی‌ها ایفا می‌کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سال‌های اخیر با افتتاح و بهره‌برداری بخش‌های مختلف آن، گام‌های بزرگی توسط شهرداری قم برای تکمیل این مسیر شریانی برداشته‌شده است تا روان‌سازی و توزیع متناسب بار ترافیکی در سطح مناطق مختلف شهر به انجام رسد.
حلوایی‌زاده پروژه‌هایی نظیر بلوار فردوسی در مناطق ۱ و ۴، تقاطع‌های غیرهمسطح شهید آیت‌الله حکیم، نماز بلوار شهید صدوقی و بلوار فردوسی و بازگشایی مسیر بلوار یاسمن ازجمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در سال‌های اخیر به‌منظور تکمیل این محور شریانی در دستور کار اجرایی شهرداری قم قرارگرفته است.
وی تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز را نیز از اجزا مهم تکمیل این حلقه ترافیکی میانی شهر قم اعلام کرد و گفت: این پروژه دسترسی‌های امن و پیوسته به بلوار امام رضا علیه‌السلام و بلوار یادگار امام و اتصال شریانی شرق به غرب قم را تکمیل می‌کند تا چهار منطقه شهر قم از طریق این محور به هم متصل شوند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم هزینه‌ی اجرای عملیات عمرانی این پروژه را بالغ‌بر 800 میلیارد ریال دانست و در خصوص ویژگی‌های فنی این پروژه گفت: ۵۵۰ متر طول زیرگذر این تقاطع بوده و در اجرای عملیات عمرانی آن ۷۰۰ تن آرماتور، 6 هزار مترمکعب بتن‌ریزی و 30 هزار مترمکعب خاک‌برداری به انجام رسیده است.

خبرنگار سیده زهرا موسوی
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcexw8z.jh8xpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما